Inlägg publicerade under kategorin Graviditeten♥

Av Isabella - 29 januari 2014 14:47

Jag har gått hela dagen och trott att det är torsdag. Fattar ni besvikelsen när jag insåg att så inte var fallet, haha. Ikväll åker vi i alla fall hem till Helsingborg och stannar där ett tag nu. Om ni undrar vad vi håller på med så är vi då och då hos mamma eftersom att vi håller på att sälja lägenheten. Det är kliniskt rent hemma och vi känner att vi vill fortsätta ha det så så mycket det går. Men nu är det dags att passa på att bo där innan den blir såld och även få lite privatliv, som man av självklara orsaker inte får hemma hos sina föräldrar.

Igår var jag hos barnmorskan med sambon. Vi fick då lyssna på hjärtat på vår lille skrutt, men också ta lite prover och sådär. Jag har fortfarande förhöjda infektions värden men har idag lugnat mig en aning och är inte lika orolig längre. Men på fredag ska jag ändå till vårdcentralen för att få ta fler prover så man kan få en eventuell behandling om det är riktigt nödvändigt.
Hjärtat på skrutten slog på jätte bra i alla fall och i vecka 24+0 ska jag träffa en läkare på mottagningen. Jag tillhör riskgruppen och dom vill ha koll samt prata om förlossningen. Dessa veckor ska jag läsa på riktigt ordentligt om förlossningar innan jag tar ställning till någonting med läkaren. Vid detta besöket ska han i alla fall lyssna på bebisens hjärta igen. Wie!
Det är egentligen inte alls långt dit nu. Jag går in i vecka 22 (21+0) på fredag. :D

Dom här undeebara skorna är till vår skrutt! Vi beställde dom förra veckan och igår fick jag dom i min hand. Så sööööt bebisen kommer bli i dom! Och ja mamman är leopard tokig. ;)

Av Isabella - 27 januari 2014 22:03

Hoppa in i min andra blogg och kolla vad jag pysslat med och sytt till bebisen ikväll! :)
http://mamasangel.blogg.se/

Hugo ute i snön idag. ;)

Av Isabella - 24 januari 2014 19:00

Hello! Idag har det varit segt med uppdatering, mycket för att jag har jobbat på pysselbloggen och haft mycket bollar i luften. Ikväll blir det god middag och tårta efteråt eftersom att min fina fästman fyller 32 år! För att inte glömma att Hugo också blir 7 månader idag OCH jag går in i vecka 21. Mycket händelser denna fredagen, det gillar vi!

Imorgon inhandlas (om inget stort hinder uppstår) också symaskinen jag så länge längtat efter! Ska flörta med sambon om vi kan göra inom en affär och fixa lite tyger som start. Jag ska beställa mycket mer men jag måste ju börja någonstans, och det nu! Sen behövs tråd och annat för att börja, så det blir morgondagens to do.


Jag är nu klar med pysselbloggen och är super nöjd! Jag kommer självklart skriva här också, även fast pysselbloggen får inslag av lite annat kul också, men härinne kommer jag fortsätta uppdatera om Graviditeten.


Välkomna in!

http://mamasangel.blogg.se/


 

Av Isabella - 23 januari 2014 19:34

Idag är rutin ultraljudet nummer 2 avklarat och äntligen är bebisens alla organ och kroppsdelar godkända! Vi fick även en titt med 3D bara för att jag fått stå ut med så mycket för att få rätt på bebisen. Efter alla om och men så bara... vänder ungen sig bara till sidan, haha. Det underbaraste av hela undersökningen var 3D när läkaren zooma in ansiktet o bebis sträcker sig o gäspar. Kärleken bara vällde inom mig! Mitt barn... vårt barn! Gud vad vi älskar dig!!
Könet är ett mysterium men än är det inte för sent att se. Kommer fler chanser. :)

Jag fick en kommentar angående jämställdhet och hur jag "tjatar" om att få veta könet samt pojk/flick kläder. Jag tar inte diskussionen, och kunde inte annat än skratta av både trötthet av dagen och för att jag verkligen inte bryr mig... jo rättvisa mellan könen bryr jag mig om. En kvinna o man på samma arbetsplats med samma uppgifter SKA ha samma lön inte mer eller mindre. Men jag tror faktiskt inte vårt barn blir skadad för att vi har klänning till dottern och tuffa jeans till pojken. Ni får hemskt gärna tycka så och vad ni gör med era barn är upp till er. Men ska ni få min fulla respekt för era åsikter (för alla tycker faktiskt olika) så ska ni ha respekt för mina. Fast.... åsikter. Jag gör ingen stor grej av det. Jag tycker det är viktigare att ta upp miljö frågor och ifrågasätta alla gifter vi stoppar i våra barn, vår framtid, än att prata om hurvida dom ska gå klädda efter kön. JA flickan kommer definitivt ha klänningar och puttinutt och pojken åt det andra hållet... men.... thats me! :)

Så nu har vi det uppklarat. Jag kommer inte göra en debatt av den saken för det finns andra saker jag vill fokusera på än det. :)

Här är vår gulle plutt!!!!! :)

Av Isabella - 23 januari 2014 11:53

God middag! Idag är den stora dagen där vi ska få se vår lille skrutt igen! Ska verkligen bli jättekul och jag är väldigt nyfiken på hur stor den blivit nu. Kikar lite på bilder på Google för att se på ett ungefär, haha. Men jag vet att från och med vecka 20 så växer bebisen väldigt individuellt. :) Förmodligen är där ändå en viss skillnad. Som vanligt kommer det att kännas väldigt overkligt att se på bebis igen och hur den rör sig... det är helt otroligt egentligen att vi faktiskt kan se det.
Hoppas bara att allting är bra med det dom inte kunde se sist!

Det är helt overkligt att vi ska bli föräldrar. Att vi ska få den här söta lilla skrutten i vår famn.... att vi tillsammans skapat denna individ. Jag kan inte sluta undra för mig själv hur du ser ut och hur du kommer att vara. Kommer du vara en pojke som är kopia av din pappa? Eller kommer du vara en flicka med lite drag från oss båda två med bruna ögon och mörkblont hår? Det återstår att se. Jag längtar som aldrig förr till Juni månad nu, när du kommer till oss. Vår bästa sommar någonsin! Jag har aldrig längtat så mycket till sommaren... Så underbart att ha en nyfödd bebis då också. Vårt mirakel barn, vi älskar dig redan så mycket!

Av Isabella - 22 januari 2014 22:46

God kväll. Ikväll när sambon kom hem ifrån jobbet så hade han både handlat och hämtat ut vårt paket! Paketet vi beställde ifrån Bokia.se kom igår, så nu är jag en glad tjej. Lite segt men den som väntar på något gott.... :D
Det blev en Gravid bok där jag kan fylla i vecka för vecka om hur jag mår, känner och har för olika beteenden och så vidare.
Sen "Amning i vardagen", som ska bli mycket intressant! Jag hoppas ju verkligen på en långtidsamning.
Sambon fick boken "Att bli pappa" så även han får att läsa! ;)

Ska bli jättekul att läsa i alla fall. Som ett barn på julafton, haha.

Av Isabella - 21 januari 2014 22:14

Idag fick jag hem alla mina grejor till smyckestillverkningen. Egentligen hade det anlänt innan men jag fick det i handen idag. Jätte kul! Började pyssla direkt... Har gjort ett jättefint armband jag ska göra klart imorgon! Sen åker det ut här så ni får kika.
Kommer att köpa hem ännu mer grejor och när jag fått till några exempel på egna utseenden kanske jag börjar med en försäljning också. Men först ska jag komma in i det o ha lite olika alternativ att visa upp för er. :)

Nu ska vi äta semla! Inte jätte nyttigt men okej. Jag var SJUKT sugen! ;)

Av Isabella - 21 januari 2014 21:04

Vilken lugn dag det varit utan att göra en massa grejor. Kontrasten är stor från att ha varit med ungar hela dagen igår till att idag bara haft lugn och ro med Hugo. Ja grannens hund har stört men vi har ändå tagit det lugnt. Skönt! Imorgon händer inget speciellt heller mer än att längta till nästa dag, hihi.

Kvällens middag blev laxfile med hollandiesås och ärtor. Åt två stora bitar lax! Super gott och välbehövligt! :)

Följ mig på Instagram

Instagram

Presentation


Isabella, 22 år och mamma till prinsen William född Juni-14. Lyckligt sambo och förlovad med mannen i mitt liv Markus, som jag träffade för fem år sen. Tillsammans har vi också hunden Hugo och bor i en marklägenhet på 104 kvm. Välkomna till oss!

♥ Vår Bebis ♥

Rutin Ultraljudet 2014-01-13

 

Mitt Arkiv

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

RSS

Blimamma


Ovido - Quiz & Flashcards