Inlägg publicerade under kategorin Graviditeten♥

Av Isabella - 12 januari 2014 09:40

God morgon i stugan! Igår var vi hemma hos min mamma och firade min mormors 65 årsdag, sen stannade vi lite extra och snackade skit. Kom hem vid tolv inatt trötta som tusan, somnade senare efter en helt värdelös film. Men en bra lördag och vi är nöjda! Av oss fick mormor presentkort, en chokladask och en blomkruka.
Nu är det bara 1 dag kvar till RUL! Jag är så himla spänd och längtar som en tok. Får vi veta könet tro? Jag hoppas verkligen det, även fast bara vetskapen att bebisen är frisk räcker. Men man kan faktiskt inte sticka under stol med att man ÄR nyfiken! ;)
Klockan 13.00 imorgon är det dags, oh.

Den här goda smörgåstårta åt vi igår!

Av Isabella - 9 januari 2014 19:00

Tjoho! Jag är mäktigt förvånad och jätte glad! Ställde mig på vågen och på en vecka har jag gått ner 1 kilo. Nu har jag inte alls tänkt att gå ner i vikt egentligen eftersom att jag är gravid, men jag är ändå glad att det fungerar. Jag ska dock se till att inte gå ner ett kilo i veckan nu för det är ganska mycket. Men liberal lchf är jätte bra när man väntar barn ju, och promenader på det.
Imorgon förmiddag ska jag till dietisten förresten. Ska bli mycket intressant att höra vad hon säger och jag kan faktiskt gissa på att hon absolut inte stödjer denna kost, haha. Gör hon inte det kommer jag dock inte fortsätta med någon dietist eftersom att jag känner att detta är bäst för mig. Jag om någon har verkligen erfarenhet av kost och hälsa och vad som passar eller inte, för mig. 
När jag har fött ska jag gå över helt till LCHF dock med några skillnader på grund av amningen. Men tänk vilken härlig grädde ungen får i sig av allt fett i mjölken! Haha! Rund och go filur. ;) Jag har faktiskt bara hört bra saker om lchf under amning och ska läsa på ännu mer om det. Till exempel har det varit skonsamt för många bebisars lilla mage. Jag är dock ingen från lchf-sekten! Jag kan faktiskt gå utanför ramarna då och då även när bebisen är född och jag tänker inte göra alla knäppa saker många lchf:are gjort med sina barn. Jag ska bara äta det själv för att må bra. :)

Well well. Det här känns jättebra i alla fall.

Av Isabella - 8 januari 2014 21:15

Haha, ligger i sängen och har sjukt ont i ryggen efter tuffa timmar vid datorn. Har beställt hem material till min smyckestillverkning och jag hoppas verkligen att allting är framme tills den 15-16 januari. Materialet är beställt på olika ställen så det är bara att hålla tummarna. Ingen billig affär i alla fall! ;)
Sen har jag fixat med den här bloggen så klart och min smyckesblogg som ni får se sen! :)

Bild på min mage när jag jobbade för fullt vid datorn. Den växer hela tiden, kan nästan se det haha.

 

Av Isabella - 8 januari 2014 17:00

Jag har verkligen jätte svårt att förstå att jag verkligen ska bli mamma, och att allting går bra. Att jag redan är i vecka 18 idag och att det bara är fem dagar kvar till Rutin ultraljudet. Otroligt! Det var ingen, jag menar verkligen ingen, som trodde det skulle bli såhär lätt. Vi allihopa var inställda på att jag och min sambo skulle få kämpa länge och slutligen få hjälp. Kanske var det att vi förväntade oss det minst som bebisen faktiskt kom? Vi kanske inte hade den där mentala spärren för vi hade redan ställt in oss på det värsta och stod redo i strid med våra vapen. Typ. Den första tiden var inte alls rolig ska jag erkänna, och det var för att vi väntade hela tiden på att det skulle gå åt skogen... Men det gjorde de inte.  Jätte glada i alla fall!

Hoppas innerligt att få veta könet på Måndag! Men det viktigaste är så klart att få se så allting är toppenbra med vår skatt. Vi har redan gjort tre ultraljud så det här blir vårt fjärde, men nu ska det ju göras fosterdiagnostik och kolla efter eventuella avvikelser. Well well, vi har en mycket positiv inställning i alla fall!

 

Av Isabella - 7 januari 2014 12:12

Hallåj i stugan! Vi har sovit jätte dåligt inatt men det gick tillslut. Det var en plåga för mig att vakna när sambon skulle till jobbet men han verkade väldigt på hugget. Så jag får ta trött smällen ikväll. ;) Jag slog i alla fall upp mina ögon klockan 10 för att gå upp. Åt frukost och nu ligger jag i sängen och laddar inför en promenad. Hehe!

Tänkte tipsa er om Flatbröd för att inte få i sig för mycket kolhydrater. 2 skivor med mycket pålägg räcker gott och väl! Super gott dessutom, mumma. ;)
Här nedan kan ni se mina misshandlade stekta ägg.... ja det var längesen jag stekte ägg... och två skivor Flatbröd med massor av pålägg. Perfekt och lagom frukost!

Av Isabella - 5 januari 2014 12:46

Idag kommer en kass uppdatering folk! Jag är jätte trött i huvudet och ska också på kalas ikväll, så ni får ursäkta. ;)
Men idag körde vi i alla fall på ägg med bacon frukost. Hugo ska lämnas hos min mamma lite senare men innan dess ska jag försöka bli människa. Ta en mini tupplur och sen fixa mig!

Av Isabella - 2 januari 2014 21:33

Jag längtar verkligen tills rutin ultraljudet och hoppas då att vi får veta könet! Att bara spekulera börjar bli väldigt jobbigt, haha. Jag är ju en så nyfiken person!
Men oavsett könet vill jag verkligen ha något Ralph Lauren plagg! Till flicka skulle jag vilja ha något av dessa här nedan. Så söta!

Av Isabella - 2 januari 2014 16:42

Vilket helvete det är med socker avvänjning! Man går rundor och är sugen hela tiden och vill när man ser på tv eller liknande äta något sött. Inte bra alls! Men det går bra ändå. Idag har jag inte ätit något socker i form av godis, oboy eller så, utan till frukost blev det honungsvatten eftersom att jag nu som gravid inte dricker varken the eller kaffe. Ja, jag har valt att inte göra det. Första koppen är väl sådär men nu är det faktiskt gott. Jag äter knäckebröd och smörgås som vanligt till frukost dock inte som mellanmål eller så! Sen så klart mindre än jag brukar. Tycker jag klarar mig bra, men absolut är det svin jobbigt. Ska gå på jakt efter lite mer tips för att hantera socker suget. Något man kan ta istället till mellanmål och så! Jag kan ju inte föräta mig på ost! ;)
Hur gör ni? :)

Här har ni en närmre bild på blommorna som Markus köpte till mig inför förlovningsdagen.

Följ mig på Instagram

Instagram

Presentation


Isabella, 22 år och mamma till prinsen William född Juni-14. Lyckligt sambo och förlovad med mannen i mitt liv Markus, som jag träffade för fem år sen. Tillsammans har vi också hunden Hugo och bor i en marklägenhet på 104 kvm. Välkomna till oss!

♥ Vår Bebis ♥

Rutin Ultraljudet 2014-01-13

 

Mitt Arkiv

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

RSS

Blimamma


Ovido - Quiz & Flashcards