Inlägg publicerade under kategorin Graviditeten♥

Av Isabella - 25 december 2013 17:59

Här går det undan! Har inte uppdaterat om det innan av ren trötthet och förvirring, men idag går jag ju faktiskt rätt in i vecka 16! Ingen direkt kul vecka, det är roligare med vecka 17 haha, men det får gå! Jag är jätte glad att jag är såhär långt gången nu och tycker allt med graviditeten är jätte spännande! Tröttheten är enorm fortfarande men jag har på känn att jag inte kommer bli av med den tröttheten på läääänge. Det där paradiset i andra trimestern har inte slått till ännu dock förväntar jag mig heller inte det.
Vecka 16 i alla fall! Så mysigt nu när bebisen bara blir större och större! ;) Ja så även magen....
Min gravidmage igår!

Av Isabella - 25 december 2013 17:48

När jag var tonåring använde jag en hel del Cheap monday kläder. Men sen har man vuxit ifrån det och har inte varit intresserad att personligen använda det, fast nu blir vi snart föräldrar, och om det blir en pojke (vilket jag hoppas vi får veta i Januari) så tycker vi det vore sjukt snyggt att bland annat köpa Cheap monday kläder till barnet! Inte bara men bland annat. ;)
Hur sött är inte det på bilden nedan?!

Av Isabella - 22 december 2013 13:42

Wow vad trött jag är idag! Gick upp tio imorse, duschade och åt....somnade igen efteråt, haha. Jisses!
Är det någon som i vecka 15 ungefär fått kramper i benen om ni legat för länge? Det började egentligen lite tidigare för mig men jag minns inte när exakt. Men det är i alla fall väldigt jobbigt med den känslan hela tiden. Antar att det blir värre.

Igår köpte jag denna tidning och den samt Vi föräldrars gravid tidning är jätte intressant att läsa! Särskilt denna måste jag väl säga. Den har mer läsning, samt mycket tips och råd på sånt som i alla fall jag finner väldigt intressant. Går i tankarna på att prenumerera på Amelias! Har ju lovat mig själv det kring dessa gravid veckor. ;)
Jag fann också recept som jag fann mycket tilltalande och som blir min uppgift att prova efter jul och nyår!

Av Isabella - 21 december 2013 19:39

Vad sägs om den nya headern?! Har också  bytt profil bild hehe. Jätte nöjd faktiskt! Har lagt in bilder också på dom super fina kläderna till bebis, som jag köpte idag.

 

En sommar body som jag kallar det, haha, och ett par vita söta byxor. Stl: 50. Köpt på Åhléns!

Av Isabella - 21 december 2013 17:13

God eftermiddag! Är helt slut! Igår kväll hände en sak som slutade bra ändå! Vi åkte in på sjukhuset, och för att göra en lång historia kort så visade sig att sista delen av moderkakan låg mot livmoderhalsen, vilket kommer att rätta till sig med tiden. Sen hittade dom en lättare infektion som jag ska hålla koll på hos barnmorskan, och fick veta att med Endometrios så känns lite växtvärk som mycket mer då kroppen är känslig. Jag måste vila och ta det lugnt och inte bli upp stressad.
Bebisen mådde jätte bra vid ultraljudet och är inte alls berörd av någonting. Den får sin näring och har vuxit hur bra som helst! Infektionen skulle vara det enda jag är lite nojig över i framtiden. Om det skulle leda till att jag blir dålig längre in i graviditeten, men samtidigt är det viktigaste att bebisen mår bra!
I övrigt har jag jul handlat det sista idag så nu är sambons och lillebrors julklapp klar! :) Jätte skönt! Jag har köpt lite annat också jag tänkte visa sen, så håll utkik! :)
Ikväll blir det tacos och mys framför en bra hyrfilm.

Dagens lunch på Espresso house blev varm kyckling smörgås, varm choklad och julmust, hehe.

Av Isabella - 19 december 2013 10:56

God morgon säger jag! Fy vad trött jag är idag och det känns ju nästan helt vidrigt! Jag sov jätte djupt inatt och imorse och har också drömt jätte konstigt! Sen jag blev gravid har jag drömt allt från upprepade otrohets affärer till knäppa saker som monster, eller som inatt att jag var i ett fängelse med några killar och vi skulle försöka ta oss ut, haha. Otrohets affärerna jag drömt om är mycket riktat mot sambon att han är otrogen, men det utspelar sig med att jag är gravid, han träffar andra kvinnor och lämnar mig, barnet och Hugo. Detta är förmodligen för att det händer så mycket i vårt liv och man blir orolig att något ska gå fel. Jag har dock också drömt om att JAG är otrogen! Lite som för omväxling skull, haha. Man blir knäpp när man är gravid, jag varnar er. ;)
Nu ska jag äta frukost sen ska jag och lille Hugo träffa en kompis i stan. Det blir alltså "längsta" promenaden jag tar på länge, och då är den ändå inte lång, hehe.
Bilden nedan visar min älskade Hugo igår när vi var ute.

Av Isabella - 18 december 2013 11:05

God förmiddag! Magen är uppsvullen som tusan och idag går jag in i vecka 15! :) Det känns så härligt att säga. Är i andra trimestern nu, och många ser det som en semester för att man mår mycket bättre, hm får se om det stämmer på mig! Just nu stämmer det inte, haha.
Det är numera inte långt kvar tills jag ska göra RUL om nu dom får tummarna loss. Har fortfarande ingen tid men den borde komma när som känns det som. Om minst tre veckor är det dags ju.
Nåja, nu ska jag bara njuta av graviditeten och att det snart är jul! :)

Av Isabella - 17 december 2013 16:16

Är såklart inne och kollar lite baby prylar. Har ont i kroppen och ligger och vilar så då får man ha en sysselsättning, haha. ;)
Här är en overall från Polarn o Pyret. Eftersom att vi får ett sommarbarn så blir det ju inget aktuellt förens han/hon är typ 4 månader. Den är inte jätte tjock men inte lämplig till sommaren heller, såvida vi inte får en kass sommar hehe.
Så jag skriver upp den på min önskelista!

Den finns till nyfödda också så ska ni få ett barn snart eller gör som jag och planerar långsiktigt, så kolla in länken:
http://www.polarnopyret.se/overall-60214264-127-1

Följ mig på Instagram

Instagram

Presentation


Isabella, 22 år och mamma till prinsen William född Juni-14. Lyckligt sambo och förlovad med mannen i mitt liv Markus, som jag träffade för fem år sen. Tillsammans har vi också hunden Hugo och bor i en marklägenhet på 104 kvm. Välkomna till oss!

♥ Vår Bebis ♥

Rutin Ultraljudet 2014-01-13

 

Mitt Arkiv

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

RSS

Blimamma


Ovido - Quiz & Flashcards