Alla inlägg under mars 2015

Av Isabella - 19 mars 2015 23:01

När William låg i magen var jag väldigt pysslig, men det var bara några dregglisar och sånt som blev gjort. När han sedan var född började jag först med att tillverka napphållare av träpärlor. Giftfria, salivbeständiga av hög kvalite självklart! Snöret det görs på är extremt slitstarkt, jag gör två dubbel knutor och så bränner jag ändarna. Markus har försökt att dra sönder en och aldrig lyckats, haha.

WiLba Design hittar ni på instagram: @wilbadesign
Där finns även massor av roliga tävlingar och rabatter! :)

Månaderna har gått och jag har utvecklats. Idag både tillverkar jag napphållare samt syr på beställning. Jag syr allt från byxor/tröjor till mössor/tubhalsdukar/dregglisar och ja. Listan är lång. :)
Jag är extremt stolt då jag har kommit så långt idag och gör något jag verkligen brinner för.
Här kommer lite bilder på en del jag har sytt.

Som sagt! Instagram: @wilbadesign
Just nu pågår en jätte rolig tävling därinne med TVÅ vinnare! :)

Av Isabella - 19 mars 2015 22:44

Efter att ha kommit hem från sjukhuset imorse och efter några timmars sömn för både mig och busungen (pappan skulle iväg dessvärre så han fick inte ta igen förlorad sömn just då) så traskade vi iväg till stan. Där träffade vi min vännina och hennes dotter, åt lunch ihop och shoppade sedan.
Låter kanske konstigt efter ett sjukhus besök, men sanningen är den att det var precis just detta jag behövde.
Inte att sitta inomhus hela dagen (och definitivt inte när det var så tokfint väder idag!) och älta saker. För allt uppstod just på grund av psyket och ångest. Jag mår inte bra psykiskt och då reagerar kroppen. Där finns saker som gjort att jag har mått dåligt och det är just det jag ville undvika.

Är jag sysselsatt så tänker jag inte lika djupt. Min son behövde komma ut lite också! Och roligt hade vi allihopa.
Efter rundan på stan så promenerade vi till min mamma, och där har vi varit fram tills nu nyligen som vi kom innanför dörren. Mysigt!
Vi har ätit middag ihop och bara umgåtts. William är så nöjd och så trött! Sussar sött gör han. :)

Av Isabella - 19 mars 2015 21:40

Minst sagt en händelserik dag! Allt var lugnt igår, jag sydde på beställningar inpå natten och sedan gick jag och la mig.
Vaknade kl 04.00 efter ca en timmes sömn, och mådde inte bra. Hela vänsterarmen stack (låg på höger) och var tung. Blir rädd och plötsligt illamående, ville spy. Kom in på toan och ville kräka men det kom inget.
Vid detta laget så hade William såklart vaknat eftersom att jag och sambon hade panik.
Sambon ringde 112 och ambulans kom. Blodtryck och puls var hög och EKG var sådär. Men under färden till sjukhuset stabiliserades jag och väl på akuten var alla värden bra igen, jag var också lugnare och hade inga symtom kvar.
Efter blodprover och allting skickades jag hem igen. Detta är inte första gången det händer, och det såg dom ju också.
Allting är psykiskt och beror på grov panikångest. Det vet jag ju sen innan, men fy vilket helvete det är!

Av Isabella - 18 mars 2015 23:06

Wow vad längesen jag skrev här! Jag har ärligt talat endast använt instagram. Så vill ni hänga med från början så får ni gärna kika på: bellaochwilliam på instagram.

William är 9 månader.
Han föddes den 22 Juni-14 på BF+10. Både jag och läkarna trodde ju att han skulle komma tidigare och jo det trodde nog kroppen också! Redan i vecka 37 började kroppen hela processen, men så fel man kan ha! Tio hela dagar extra tog det, men redan på dag 8 hade jag hemska värkar. Dock kom han ut på endast sju timmar när det väl var igång på riktigt! 3920g kärlek och 55 cm lång. Ja ni såg rätt, jag skrev heller inte fel. ;)
William har varit väldigt lång och smal redan från början.
Hur är han då? Världens bästa! Min idol, min största kärlek. Någonsin.
Ofta glad med ett leende på läpparna, mys sjuk och vi har fått sova sen dag ett. Vi samsover och jag ammar fortfarande, det är helt underbart!

På söndag fyller William 9 månader och är just nu 76 cm. Han varken kryper eller ålar men säger mamma, har lärt sig att vinka, flörtar med ögonen, tittar efter hunden och oss, panik-gråter när jag lämnar rummet, härmar oss när vi skrattar och smäller händerna i bordet om vi gör det först. Han har blivit blyg och visar tydligt om han vill till oss eller någon annan för den delen, och om han inte vill ha en puss/kram vänder han bort huvudet. Den som provar att ge honom det ändå får sig en smäll.

Han har åtta tänder och älskar majskrokar, riskakor och smörgåsrån. Om William fick bestämma skulle han leva på det samt bröstmjölken. Fast det gör han typ ändå, eftersom att han vägrar gröt och allt annat. Ibland får vällingen en ärlig chans, men bara om den kallnat rejält. Haha. I nästa vecka ska vi till en extra kontroll på BVC just för maten och hans vikt. Just nu ligger han lite under, dock inte katastrofalt.
Vi har alltid haft problem med William och vanlig mat, men efter att han åkte på en dubbelsidig öroninflammation för en två veckor sedan har det varit helt omöjligt att få i honom ordentligt med mat.
Men lika glad och full med energi är han ändå. Mammas älskade prins!

William knappt en timme ung!

Lite äldre :)

Och såhär stor är han nu!

Tidigare månad - Senare månad

Följ mig på Instagram

Instagram

Presentation


Isabella, 22 år och mamma till prinsen William född Juni-14. Lyckligt sambo och förlovad med mannen i mitt liv Markus, som jag träffade för fem år sen. Tillsammans har vi också hunden Hugo och bor i en marklägenhet på 104 kvm. Välkomna till oss!

♥ Vår Bebis ♥

Rutin Ultraljudet 2014-01-13

 

Mitt Arkiv

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

RSS

Blimamma


Ovido - Quiz & Flashcards