Direktlänk till inlägg 1 mars 2014

Vi väntar en son, inte dotter!

Av Isabella - 1 mars 2014 22:04

Som rubriken lyder så väntar vi en son och inte dotter! :) Lyckan är total att äntligen få veta med säkerhet VEM den lille är därinne.
Tillväxt gjordes och han väger 815g och är ca 35 cm. Jag är i vecka 26 så det är jätte bra! Allt blev ännu en gång godkänt och där finns inga fel alls på honom.
Könet var så tydligt på den här privat kliniken att vi själva såg det, vi fick en bild på det också dock kommer vi inte lägga ut det för det går emot alla våra principer.

Sen fick vi rabatt på besöket eftersom att lilleman valde att hela tiden ha händerna för ansiktet, så 4D tekniken blev allt annat än lyckat. Som tröst fick vi en inspelning på hjärtslagen jag kan lägga upp en annan dag. En bild där enbart armen syns över ansiktet, men bättre än inget. :)
Om 6 veckor ska vi på tillväxt ultraljud på sjukhuset och hoppas på en söt profil bild då, men sen är lilleman större nu också och kommer vara ännu större om några veckor så det är svårt. Vi är glada att vi kunde se att han mår bra och så könet. Allt annat är en bonus! :)

Gissa om vi har shoppat idag? Oh fy tusan. Massor av kläder allt från Zara, Polarn o Pyret, Newbie och H&M! På en timme hade vi röjt affärerna haha. MEN där fattas mycket så vi är allt annat än klara. Men nu har lilleman maaaaassor av pojk kläder! Så söta! :D

Bilder kommer imorgon. Blev lite shopping till mig på Ikea också som ni även imorgon får se. :)
Nu ska vi hålla fortsatt lördag och må gott!

Vår älskade prins arm! :P

Älskade hjärtat. Mamma och pappa älskar dig mer än någonsin!

 
 
Victoria - 22-årig två barnsmamma

Victoria - 22-årig två barnsmamma

2 mars 2014 12:43

GRATTIS till sonen, gud vad kul med en liten kille! Jag fick ju William först och det har verkligen varit så roligt. Har alltid under hela mitt liv velat ha en dotter men sen jag fick William har jag verkligen undrat hur jag aldrig ha tänkt på hur fantastiska söner är. Så goa !!

Ja könsdebatter är så överdrivna, alla får väl klä sina barn som dem vill? Jag som person älskar ROSA OCH GULLIGT GULL till tjejer och pojkar åt de klassiska hållet (inte för mkt spiderman, nalle puh osv) men inte så att jag klankar ner på någon som väljer att köpa sånt. Alla är olika, så ta inte åt dig av om något säger nått!
kramar!

http://www.mittlivv.blogg.se

 
Lisa - mamma till Knut, Agnes & lillebror William

Lisa - mamma till Knut, Agnes & lillebror William

2 mars 2014 15:49

Vilken tur att ni då kunde göra ett privat-ultraljud och verkligen få kolla upp könet! Det är ju en risk när man kollar könet på tex RUL och dom säger att det är en flicka, det är aldrig 100% då. Men det brukar vara 100% när dom säger pojke och det finns ju en anledning till det ;) jag har en bekant här hemma och dom fick veta på RUL att dom väntade en flicka, dom målade rummet rosa, köpte rosa kläder, valde ett flicknamn och ut kom sen en pojke :P

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 19 mars 2015 23:01

När William låg i magen var jag väldigt pysslig, men det var bara några dregglisar och sånt som blev gjort. När han sedan var född började jag först med att tillverka napphållare av träpärlor. Giftfria, salivbeständiga av hög kvalite självklart! Snör...

Av Isabella - 19 mars 2015 22:44

Efter att ha kommit hem från sjukhuset imorse och efter några timmars sömn för både mig och busungen (pappan skulle iväg dessvärre så han fick inte ta igen förlorad sömn just då) så traskade vi iväg till stan. Där träffade vi min vännina och hennes d...

Av Isabella - 19 mars 2015 21:40


Minst sagt en händelserik dag! Allt var lugnt igår, jag sydde på beställningar inpå natten och sedan gick jag och la mig. Vaknade kl 04.00 efter ca en timmes sömn, och mådde inte bra. Hela vänsterarmen stack (låg på höger) och var tung. Blir rädd oc...

Av Isabella - 18 mars 2015 23:06

Wow vad längesen jag skrev här! Jag har ärligt talat endast använt instagram. Så vill ni hänga med från början så får ni gärna kika på: bellaochwilliam på instagram. William är 9 månader. Han föddes den 22 Juni-14 på BF+10. Både jag och läkarna t...

Av Isabella - 28 februari 2014 13:50


Idag är det ingen vanlig fredag, utan jag går också in i vecka 26! Sjukt underbart att ha kommit så långt i graviditeten, och imorgon 12.00 är det dags för det efterlängtade 4D ultraljudet! Det kommer hända jätte mycket imorgon så vi alla lär sova so...

Följ mig på Instagram

Instagram

Presentation


Isabella, 22 år och mamma till prinsen William född Juni-14. Lyckligt sambo och förlovad med mannen i mitt liv Markus, som jag träffade för fem år sen. Tillsammans har vi också hunden Hugo och bor i en marklägenhet på 104 kvm. Välkomna till oss!

♥ Vår Bebis ♥

Rutin Ultraljudet 2014-01-13

 

Mitt Arkiv

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

RSS

Blimamma


Ovido - Quiz & Flashcards