Alla inlägg under december 2013

Av Isabella - 31 december 2013 12:49

Då var det Nyårsafton och det är bara att fixa och dona! Sambon ska ut på ärenden och jag målar naglarna, är ny duschad och väntar på att det ska bli läge att platta håret!
Under tiden kollar jag på hemmafruarna, haha. Längtar till kvällen! Vi ska ha en riktig lyxig kväll på en fin restaurang. Tolvslaget blir hemma med Hugo, mamma och lillebror men innan dess skäms vi bort lite.
Här nere kan ni se resultatet av mina naglar som kommer att matcha min klänning.

Av Isabella - 30 december 2013 23:28

Då var det dags för min Årsresumé. Dom stora händelserna detta år som varit!


 

Jag började mitt år med att ta tag i viktnedgången igen. Tillslut lyckades jag att gå ner totalt

15 kilo innan jag blev gravid. Det är jag fortfarande mycket stolt över och är nog orsaken till att jag överhuvudtaget är gravid idag!

Helt plötsligt såg jag ut såhär...

 

Nästa grej som hände var i April, den 10:e när jag fyllde år. Min älskade sambo fixade biljtter till oss till en Takida konsert i Halmstad! Turligt nog var det på självaste födelsedagen, då jag fyllde 21 år.   

 

När studenten närmade sig gjorde jag ännu en total förändring. Hårförlängning! Jag blev som en helt annan person, haha. Älskade verkligen det! Förutom all skötsel, haha.

 

Den 5 Juni kom dagen jag väntat på i 5 år! Har ni träffat någon som gått fem år på gymnasiet? haha. Tänkte nästan det... inte så vanligt. Men jag fick gå om, jag hoppade av och höll på att fjanta mig i tonåren så tillslut tog jag Studenten från Handel och Administrations programmet, 21 år gammal. Bättre sent än aldrig måste jag säga! Jag fick min utbildning, och jag är nöjd.

 

 

 

 

 

Just det kortet, jag fick av Markus på studenten, det kan jag se på idag och le för mig själv. Hjärtat slår ett extra slag när jag läser det. Då, för ett halvår sedan (lite mer) när jag läste det, så hade jag ingen aning om hur det verkligen skulle stämma! Jag älskar Markus mer än någonsin, jag har aldrig älskat så mycket. Det vi nu upplever tillsammans, är det finaste ett par kan få gå igenom. Vi skapar ett nytt liv tillsammans, blir en familj. Vi skapar en helt ny generation.

Sen kände jag mig fri! Jag hade tagit studenten och dagarna efter det lekte. Vi hade hyrt en Mini Cooper, eller rättare sagt Markus överraskade mig med det! Så vi åkte ut med hög volym på stereon i bilen och levde loppan med vinden i håret!

   

Slutet av Juli kom, och det betydde inflyttning till Markus i Helsingborg! Egentligen hade vi ju varit sambo länge i min lägenhet, men vi var skrivna på olika adresser. Men nu skulle detta förändras! Sambolivet var i full rullning, min lägenhet var uppsagd och nu äntligen var det dags!

   

Min lillebror var hos oss i en vecka under sommaren när jag flyttat in hos Markus. Det var riktigt kul!

 

   

 

Jag glömde klämma in att jag och mamma åkte till Bakken också. :)

Ser ni felet? Haha.

 

I Augusti köpte jag och sambon en ny bil, och förberedde inför familjelivet....som vi dock aldrig trodde vi skulle hamna i så snabbt! Bilen är kanske för liten och måste bytas snart igen.... haha! Observera innhållet i bilen... hihi.

 

Hårförlängningen åkte av och jag blev rödhårig!

 

Sen kom dagen jag längtat så mycket efter! Vi skaffade hund...och det var inte vilken som helst! Det var vår alldeles egna HUGO BOSS!  

   

Jag och sambon droppade preventivmedel och började det "tuffa" jobbet. Att bli gravid! Det var detta ÄL-test som gjorde mig gravid den här gången.

 

Och här kom mitt första plus med denna plutt!!!!  
Den 7 oktober 2013!!

 

Sen kom där fler plus och "Gravid" resultat för att jag skulle fatta att jag faktiskt var gravid! Eller vi!

   

Tiden gick och jag fick göra Ultraljud på privat klinik i Malmö. Första i vecka 9 som bild 1 visar, och andra i vecka 13, som bild två och tre visar.  

     

 

Får se om jag kommer på något mer, och då återkommer jag. NU är jag trött!   

 

Av Isabella - 30 december 2013 22:35

Nu har hon blivit galen! Haha nu har jag minsann gjort en extreme makeover på en vas också! Ska bara i med lite plast blommor också så kommer det bli jätte fint!
Men nu är jag trött..... och Hugo också. Han har verkligen lärt sig att sova i sin bädd på dagarna och vila självmant när det behövs, samt sysselsätta sig själv. Stolt över honom!
Tycker att det slog om som nästan över en natt när han fyllde 6 månader. Plötsligt blev han i princip rumsren då han krafsar på dörren och gnäller när han vill ut, han kan gå och sysselsätta sig själv samt sova i sin bädd. Plötsligt blev han mycket mer mogen. Skit bra! ;)

Se och njut av mitt vas-underverk, haha

Av Isabella - 30 december 2013 21:00

Ja men då har jag verkligen varit pysslig ikväll igen! Skulle hålla mamma sällskap vid matbordet när hon gjorde middag, och då passade jag på att vika bok så länge....det här blev sen resultatet när jag fick på min dekoration också! :)

Av Isabella - 30 december 2013 14:42

Nu dröjer det inte länge förens vi förhoppningsvis får veta könet på vår skatt! Är det som magkänslan säger så blir det en pojke, däremot spelar det verkligen ingen roll för jag blir överlycklig för en dotter också så klart. Jag vill bara få en närmre kontakt med pyret därinne. :)
Blir det en pojke ska vi, i alla fall jag haha, beställa en av dessa Hugo Boss dräkter! Så sjukt söta! Men vilken tycker ni är finast?

Dom finns på: http://m.babyshop.se/hugo-boss/s/856
För er som är intresserade. :)

Av Isabella - 30 december 2013 14:11

Hörni, det är inte mycket tid kvar på detta år nu! Snart är det 2014 och det betyder att vi är inne på samma år där jag och Markus blir föräldrar till vår skrutt därinne! Längtan är stor!

Men på tal om något helt annat. Jag har gått och blivit en pysslig blivande mamma, haha. Igår kväll testade jag book art och det blev ju riktigt fint! Klockan ett på natten ungefär så var jag färdig, hehe. Egentligen skulle jag bara förbereda men satt framför tvn och var helt inne på pysslet så plötsligt hade jag gjort färdigt den istället! Ett super fint alternativ till dekoration i hemmet.
Jag ska lära mig göra andra mönster av bladen också, men detta var min allra första någonsin så tycker man kan få göra basic då! ;)
Här har ni resultatet!

Av Isabella - 29 december 2013 20:25

Nuuuuu är jag helt slut men hel nöjd! Vi har varit iväg och träffat pappa och co för julfika och julklapps utdelning. Överlycklig är jag för allt jag/vi fick över hela julen, och ikväll så fick vi gemensamt en Sodastream vilket är PRECIS vad vi velat ha länge! Jag älskar ju kolsyra och mineral vatten men sambon tyckte Loka osv är slöseri på pengar, haha. Nu är vi räddade!
Men jag fick också en hemmagjord halsduk och Ralph Lauren parfym!!! Överlycklig tjej då jag verkligen total älskar detta märke!

Den luktar SÅ himla gott den här! Har även en rosa jag fick förra året av sambon i födelsedags present, inklusive en fin RL väska. :)

Av Isabella - 29 december 2013 12:19

Buuuuuh vad sinnessjukt trött jag är idag! Jag vaknade vid samma tid som jag brukar men jag höll på att somna om flera gånger, haha. Men men så är det!
Ser ni bilden där nere? Ja då det är Hugo som lärt sig att gå och lägga sig själv, haha. Han jävlas ju tills vi går och lägger honom! Knäppa vovve!
Leksakerna runt omkring visar ju faktiskt orsaken till tröttheten, hihi.

Följ mig på Instagram

Instagram

Presentation


Isabella, 22 år och mamma till prinsen William född Juni-14. Lyckligt sambo och förlovad med mannen i mitt liv Markus, som jag träffade för fem år sen. Tillsammans har vi också hunden Hugo och bor i en marklägenhet på 104 kvm. Välkomna till oss!

♥ Vår Bebis ♥

Rutin Ultraljudet 2014-01-13

 

Mitt Arkiv

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

RSS

Blimamma


Ovido - Quiz & Flashcards