Alla inlägg under februari 2014

Av Isabella - 12 februari 2014 19:32

God kväll! Nöjd tjej har fått uträttat något vettigt idag, haha. Först skönhets sömn, pyssla om Hugo men sen kom sambon hem tidigare och då var det dags för mig att dra ner till stan. Ensam! Jag kände mig nästan vilsen. Är så van att ha minst Hugo med mig jämt så jag fick en sån panik känsla flera gånger att jag glömt någonting, haha! Sambon tog Hugo och passade på att kolla på hockeyn och jag mötte upp mamma.
Presenterna inför Alla hjärtans dag är ordnade och jag är så brutalt nöjd! Kan dessvärre inte berätta vad jag fixat eftersom att både mamma och sambo läser bloggen, hehe. Men jag lovar att ladda upp bilder på fredag! Presenten till sambon stod jag och nästan bölade över för så fint kändes det, ja då blir det nog lyckat hehe.

Nöjd är jag i alla fall. Men tänkte på hur mycket affärerna egentligen tjänar på dom här dagarna. Dagar som är påhittade av oss människor, men samtidigt skulle jag inte vilja påstå att det är något dåligt. Folk är så upptagna i sin vardag i dagens samhälle så det kanske faktiskt behövs lite sånt här. Sen tycker jag om att uppvakta mina nära och kära, så jag gör det gärna. Har alltid varit väldigt romantisk men i år slog jag på stort. Hehe.
Nåja, affärerna får gärna tjäna på detta. Jag tycker verkligen om dagen i alla fall! :)

Det blev en fika också. Sockerbomb jag vet men jag känner faktiskt ärligt talat att jag inte bryr mig IDAG. Det var bara detta annars har jag skött mig, så jag bestämde mig för att njuta. Och det var mysigt! Så jag säger bara: Mmmm! :)

Ny dag imorgon.

Av Isabella - 11 februari 2014 23:24

Ja kläderna hade kommit! Åh vilken lycka när sambon kom hållandes på ett stort paket!
Mina kläder hade anlänt och även bebisens.

Lundmyr jacka i storlek 50 lagom till sommaren. Det blir dock bara när det verkligen behövs, mitt i heta värmen (nej vi ska inte resa bort haha, men man vet ju aldrig) får det bli allt utom jacka.
Röda Converse skor storlek 19 så det dröjer ett tag innan den kan använda dom, men vad gör det. Någon gång blir det ju!
Två jätte fina Ralph Lauren dräkter. Den vite är storlek 3 månader men dom är generellt lite mindre så bebis kan nog få på sig den tidigare än så. Den vit/mörk blå randiga dräkten är storlek 6 månader så den får vi ha tålamod med!

Mina kläder är också jättefina men jag orkade inte ta bilder på dom. Det får bli outfit bilder istället, hehe. På fredag kommer där en i alla fall. Ska ha en jätte fin topp jag beställde med det andra... Sjukt snygg! Vi ska nämligen ut och äta på en fin och mysig restaurang eftersom att det är Alla Hjärtans Dag.
Bord är bokat och hundvakt ordnat! <3

Av Isabella - 11 februari 2014 17:47

Idag är en sådan dag där jag bara är sjukt trött och har trötthets-huvudvärk som jag så fint kallar det. Har mest degat i soffan och inte alls varit på humör... Ja och så klart tagit hand om vår lille boss och rastat honom. Trots regn och rusk så är det faktiskt ganska skönt att komma ut.
Nu i två dagar har jag och sambon varit ute på kvälls promenader också med Hugo, egentligen både för vovvens skull och min egen! Jag behöver röra på mig mer för att gynna förlossningen senare..
Förhoppningsvis kommer bebisens Ralph Lauren kläder idag och det andra! Åh sambon är inom vår lägenhet idag för att bland annat kolla om dom har kommit, så spännande!

Ikväll ska här ätas kallops så det ligger och göttar sig riktigt ordentligt nu! Mmmm! Jag och bebisen ropar Omnomnom i kör!! :P

Att vara gravid och sedan bli mamma är allting ett stort orosmoln men också ren och skär lycka. Från vecka 20 till nu vecka 23 (22+4 idag) så har jag varit extremt orolig för att något ska hända bebisen. Att kroppen vill föda ut den och att läkarna säger att man inget kan göra.
På fredag går jag in i vecka 24 och är då i den veckan där mitt närmaste stora sjukhus och även en av Sveriges bästa Neontalvård räddar barnen. Då kommer den oron att något ska hända vi inte kan påverka att lägga sig... Men givetvis kommer en annan oro då, för så är det alltid. När barnet är fött kommer jag dessutom att oroa mig för andra saker... Det är kanske bäst att vänja sig vid att bli mamma innebär också att gå och "tugga naglar" 24/7 av oro. Jag jobbar på det varje dag, att tänka positivt! Jag ska fixa detta, så är det bara.

Av Isabella - 10 februari 2014 20:42

Oj oj, vilken helg och dålig uppdate haha. Jag har njutit av helgen men det har verkligen gått för fort också! Nu är det i alla fall måndag igen och hos mamma har vi ätit en härlig middag! Pannkakor! Jag gjorde dock min egna hallonsylt eftersom att jag verkligen inte vill ha onödigt socker i mig, men det blev jätte gott! Nästa gång vill jag ha jordgubbssylt däremot. ;)
Strax ska jag sambon och Hugge ut på en promenad. Ska verkligen försöka få till det dagligen.

Familjen annorlunda. Ja det går på tv nu! Jag blir faktiskt inte skrämd ännu, hade verkligen velat ha en stor familj. Dock är jag skeptisk till att skaffa barn efter 35 år, och det är så klart bara för MIN del för att jag vet att riskerna ökas med åren för missbildningar med mera. Kanske är jag löjlig som tänker så, haha.
Men jag ska nog fjäska till mig kanske fyra barn hos sambon. ;)
Jag fyller ju bara 22 år till våren, så vi har år att fixa det. :D
Ett barn blir det i alla fall! Lille bebisen i magen. :)

Av Isabella - 7 februari 2014 22:10

Stor shopping har det varit ikväll! Det här har vi klickat hem!

Två olika dräkter i olika åldrar från Ralph Lauren till bebisen! Älskar verkligen märket och nu har bebisen äntligen fått dom efterlängtade plaggen! Inväntas inom 1-3 dagar på posten. :)

Till bebisen köpte vi också röda Converse skor och en sommarjacka i storlek nyfödd. Den kommer bli så fin så, både bakifrån och framifrån! :D

Jag skulle givetvis också ha. ;) Två toppar och en kjol. Jätte nöjd och jag kommer vara höggravid och fin i vår!

Och så hade vi fredags lyx till middag!
Lövbiff med senap och ost inuti, kokt potatis, beasås och tomater/rödlök som tillbehör!
Till efterätt smörstekta äppeln i kanel och stevia med fluffig grädde! Mätt och belåten oh ja!

Av Isabella - 7 februari 2014 12:54

Äntligen var jag inne i en ny graviditets vecka. Vecka 23!
Nu börjar nerverna lugna ner sig en aning. Idag är det exakt en vecka kvar tills bebis skulle kunna överleva utanför mig. Må gud förbjuda att något händer så tidigt! Men jag har fått en rädsla, troligtvis på grund av mina missfall samt min sjukdom (Endometrios), att kroppen ska starta en förlossning av sig själv. Dock har jag inte ens haft sammandragningar ännu så jag bör inte vara rädd. :P Men jag har varit jätte rädd i alla fall och än är det inte helt lugnt i mitt kaotiska huvud!

Från och med idag slipper jag också dom jävlarna på gynakuten! För om där skulle vara nåt på tok hädanefter är det förlossningen man kontaktar och inte gyn. En läkare från gyn jobbar på förlossningen också men han är faktiskt bra, så jag är nöjd. :) Det är "tack vare han" jag är gravid....haha eller det är Markus som gjort jobbet men det var gynläkaren som upptäckte att jag hade ägglossning inom 2 dagar "så åk hem och var inte ifrån varann!". Vi tackade han till och med i vecka 16! :P

Det är också 3 veckor kvar tills vi ska göra 4D ultraljud och se om vi kan se vad det är för en liten krabat som gömmer sig därinne. Vilken längtan!

Av Isabella - 7 februari 2014 12:38

Idag är det äntligen FREDAG och den började skit bra med -2 kilo på vågen! Jag ska ju gå ner max 8 kilo under graviditeten och nu har jag bara 6 kilo kvar. :) Men ingen brådska med dom, det ska gå sakta men säkert. Hade faktiskt varit häftigt att gå ned i graviditeten istället för upp, haha. Mindre att jobba med efter förlossningen. ;)

Jag körde på en ostpizza till frukost/lunch och är alldeles jätte nöjd! Det är skönt för vissa dagar kan jag äta såhär och andra dagar väljer jag bara lite paprika med keso och kött/sallad till maten. Egentligen klarar jag inte för mycket fett men idag var jag sinnessjukt hungrig! Nu har kroppen i alla fall något att jobba på... Ha! ;)

Av Isabella - 6 februari 2014 17:28

Det har varit en riktigt lugn och skön dag. Hugo har varit i sitt bästa humör och låtit matte sin få ta det lugnt. Sambon kommer strax hem och då blir det lite fiskgratäng med tomat/rödlök sallad. Jag tog faktiskt sovmorgon idag, fast det var bara 20 minuter längre än jag brukar, haha. Sen tog jag en liten magbild! Tycker verkligen om denna bilden. Ska bli kul att se hur jag ser ut i vecka 30!

Härinne växer en stjärna. <3

Följ mig på Instagram

Instagram

Presentation


Isabella, 22 år och mamma till prinsen William född Juni-14. Lyckligt sambo och förlovad med mannen i mitt liv Markus, som jag träffade för fem år sen. Tillsammans har vi också hunden Hugo och bor i en marklägenhet på 104 kvm. Välkomna till oss!

♥ Vår Bebis ♥

Rutin Ultraljudet 2014-01-13

 

Mitt Arkiv

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

RSS

Blimamma


Ovido - Quiz & Flashcards