Alla inlägg under oktober 2013

Av Isabella - 10 oktober 2013 18:54

Jag känner mig förmodligen som den värsta människan på jorden, värsta matten, värsta flickvännen och så vidare. Idag fick jag höra att min hund är understimulerad. Först blev jag bara förbannad för alla har faktiskt sagt till oss hela tiden att vara försiktiga och inte låta honom springa för mycket samt gå för mycket på grund av höfterna.... Ja inte vet jag längre vad som är rätt och fel!
Jag vet bara att jag inte kan och får springa samt överanstränga mig överhuvudtaget på grund av graviditeten. Jag har tidigare haft missfall och måste vara försiktig. Då mår man riktigt skit! Jaha nu kan jag inte ta hand om vovven heller tänker jag.... Att min sambo jobbar varje dag är lika nödvändigt som för alla andra men jag blir fan skit ledsen. Jag känner bara att jag är helt maktlös hemma själv med valpen. Han är bara tre månader och inte rumsren ännu. Jag vill inte vara själv, vill bara att någon säger "nu andas du ut, jag tar detta i dom kommande 8 månaderna". Visst låter jag lat? Men det är jag inte. Jag bara vägrar att få missfall igen! Men ärligt talat vet jag inte hur vi ska lösa det med hunden. Han är tydligen understimulerad men jag KAN INTE vara aktiv med honom nu. Och sambon jobbar så han kan ju inte ta honom på dagarna förutom vid helgerna. Han är dessutom en Jack Russell så ni kan förstå min panik känsla kanske. Normalt sett passar han in i vårt liv perfekt då vi själva är väldigt aktiva! Men det är ju bara att acceptera nu att jag är gravid och jag inte kan göra som förr, och det blir värre för sen har jag en tjock mage också. Tänk om vår håriga bebis också kunde förstå detta? Vi älskar honom djupt och stunder som dessa, när han är lugn och sover i min famn, är underbara. Problemet är när jag måste springa upp och ned då han inte är rumsren. Ja ingen trodde med mina sjukdomar att vi skulle bli med valp och pang direkt efteråt bli gravida! :P Dag matte känner jag nog lite panik över också.... För trots allt vill jag spendera dagarna med honom. Någon som vill vara gå-o-bajsa-o-kissa-dag-matte? Haha!

Av Isabella - 10 oktober 2013 07:28

God morgon! Det är verkligen sant.... Jag ÄR gravid! Jag var nästan helt säker på att testet skulle visa "Inte gravid" osäker som jag är! Det hade förstört hela min dag givetvis. Men det visade "Gravid 2-3" sen gjorde jag ett till test med en vanlig sticka och där ser man märkbart att hcg stiger bra! Hihi! Jag är så himla himla himla LYCKLIG! Sambon var hemma när jag gjorde det och fick också se med egna ögon, svart på vitt. Jag skulle mms:a bilden så han kan få in det i skallen idag, det ÄR på riktigt! Vi ska bli föräldrar på riktigt!!!!

Vi älskar från första stund, vi längtar så efter dig vårt mirakel. Du lyser upp hela vår tillvaro nu trots att du inte är större än en ärta. :) Tänk om du visste redan nu hur älskad du kommer att vara på denna jord!

Av Isabella - 9 oktober 2013 20:55

Jag tänkte visa vilket fint lukt ljus min lilla mamma fick som en symbol på att hon ska bli mormor, när vi berättade nyheten! :) Perfekt present då hon älskar ljus, särskilt dom som luktar gott, sen budskapet i den var ju oslagbar! :)
Hon blev jätte glad när vi berättade det i måndags kväll. När vi får tillfälle och min lillebror inte är i närheten så pratar vi om det hela tiden, hihi. Vi är nämligen hos henne denna veckan eftersom att jag behöver lugn och ro. Hemma hos oss bor vi på fjärde våningen och eftersom att jag dessutom flyttade in hos sambon i juli månad och inte bott i staden så länge, så känner jag mig mycket lugnare och harmonisk i min hemstad. :)
Men det blir ju bara så denna veckan när jag är lite stissig av allt, hehe.

När vi varit på första VUL så ska vi tända detta ljus! :)

Jag och sambon pratar om att boka tid på Emmas Ultraljud klinik. Där kan man få göra ett VUL i minst vecka 8. Vi tänkte oss att få göra ett i vecka 9-10 om vi kan pricka in det. Det får kosta nästan vad det vill, men att vänta till RUL gör jag bara inte. Jag vill se tidigare att bebis mår bra, även fast jag förmodligen skulle märka om den INTE gjorde det. :) Men ni vet hur det är. Så ja, tanken är alltså att snart få ringa dit så man får en bra tid, men först ska vi ringa till MVC och boka tid för där ska jag på hälso samtal redan i vecka 7. :)
Gör det förmodligen slutet av nästa vecka. :)

Av Isabella - 9 oktober 2013 19:01

Idag fick jag en stund för mig själv medan min mamma passade vår hund H. Jag lunkade lugnt och fint utan stress ner till stan, där köpte jag CD digital test men det blev med veckoindikator. Verkar som att bara "Gravid" inte finns mer? Nåja jag har räknat på veckorna och det kan ju stå både 1-2 och 2-3 men förmodligen inte 3+ även fast jag går in i vecka 5 på fredag. Den räknar ju från befruktnings dagen. Sen är den egentligen bara 97% säker vad gäller veckoindikatorn och oftast brukar det vara fel med +/- 5 dagar så man ska nog ta det med en nypa salt. Jag är mest ute efter att få se svart på vitt att jag ÄR gravid. Det spelar ingen roll att alla säger att ett plus är ett plus och att om man inte har mediciner eller så så kan inte graviditet tester visa felaktigt positivt. Spök streck har man ju hört mycket om men jag tror ärligt att det är sådana streck som hjärnan lurar sig till. När man så gärna vill bli gravid är det lätt att hjärnan spelar en ett spratt. Man står och vinklar testet och vill så gärna se ett streck till så tillslut ser man det svagt, svagt. Men jag fick faktiskt ett starkt plus även om det inte var lika starkt som kontroll strecket men det spelar ju faktiskt ingen roll. :) Man såg det med blotta ögat direkt. Jag kunde ha testet på ett bord och sitta på en soffa längre bort och se resultatet. Jag hade med mig testet hem till mamma så vi är tre stycken som sett med blotta ögat, jag kunde ta bilder på det och allt.... ÄNDÅ fattar jag inte det! Haha!! Helt sjukt egentligen vad svårt det ska vara. Att mensen är jätte sen nu (4 dagar imorgon) hjälper heller inte mig. Jag tror verkligen jag behöver det där digital testet alltså. Men så kommer tankarna: "Tänk om den visar negativt?" Ja det är så himla svårt att inse att man faktiskt ÄR gravid. Plågsamt svårt faktiskt. Redan nu ikväll är jag jätte nervös för resultatet imorgon för tääänk om JUST DET testet jag tog i Måndags var fel?! Även fast det är samma test ur min hög med tester hemma som jag använt innan och fått solklart negativt på. Även jag har försökt tänka fram ett plus innan via tankekraft och att vinkla testen, haha men det var bara att inse att det var negativt. Men denna gången var det positivt! Åh fatta det då Isabella!!! ;D
Gud vad svårt det ska vara..... Sen är allting annorlunda nu. Innan har jag fått klar besked från läkare men nu lägger jag all min tro till tester hemma och försenad menstruation. Hmm.... Jag kommer definitivt göra CB testet imorgon bitti! ;) Jätte tidigt blir det också turligt nog! Några målare kommer 07 imorgon bitti så jag ska upp med sambon och H redan vid 5-05.30 tiden.

Jag köpte denna idag även fast jag är så tidigt gången! :) Men har alltid tyckt att det är en rolig läsning och nu har jag ju en anledning. ;) Titta på fina Isabella Löwengrip!

Av Isabella - 9 oktober 2013 10:02

God morgon! :) Morgonen har varit väldigt speciell. Trodde jag skulle få sova fortfarande men så blev det inte på grund av lite samtal och sånt.
Idag är jag i vecka 3+5 så nu närmar jag mig vecka 5 med stormsteg! Läste igår kväll att dom flesta missfallen sker i vecka 5-6. Så jag har bestämt mig för att om jag inte börjar blöda dessa två veckorna, eller ja tre så jag når vecka 7, så tänker jag heller inte gå runt och vara orolig. Visst, jag vill inte vara det nu heller men det är oundvikligt när man så gärna vill ha barn! Jag mår i alla fall toppen! :) Varje dag utan varken blödningar eller smärtor i magen är en stor vinst för mig. I helgen ska jag dessutom ta ett graviditet test igen fast CB digital.
Planen var att ta med veckoindikator men jag har bestämt mig för att inte göra det! Tänk om min HcG halt skulle vara en aning lägre så det skulle stå 2-3 istället för 3+ utan att något är fel? Då kommer jag bara noja. På måndag är det en vecka sedan jag tog ett graviditet test med tidiga tester och kan jag då få fram ett "Gravid" svar i helgen, som dessutom har en högre gräns för att få utslag ja då vet jag att hcg har stigit.
Satt precis och funderade på om sambon ska få ta med sig ett tidigt test hemifrån när han slutat jobba. Så kan jag kolla imorgon, då tre dagar efter senaste testet om det är starkare. :)
Egentligen borde jag inte men jag är så nyfiken hihi! Får nog lugna mig lite och kanske blir det verkligare om jag ser att testet blir starkare. :)

Av Isabella - 9 oktober 2013 00:16

Ett favorit klädesmärke jag har till bebisar är helt klart Newbie! Jag har alltid gått till deras del inne på Kappahl antingen om jag skulle välja ut presenter till andra eller bara för att drömma sig bort. ;) Dom är kanske några kronor dyrare än andra märken men jag tycker i alla fall att det är värt det.

En del människor har ju av åsikten att det inte är lika viktigt hur bebisar går klädda. Men oftast följer deras tankegångar med i äldre dar och barnen blir väl aldrig helt fräscha. I vissa fall! :) Jag kommer i alla fall vara lika noga med mitt barns kläder som med mina egna. Inte bara för att visa utåt eller så, utan för att det känns bra för mig och jag kommer när barnet blir stor kunna visa med stolthet att "såhär klädde vi dig!".

Det känns helt ofattbart fortfarande att jag lyckades bli gravid just denna månaden. Att jag, om allt går som det ska, faktiskt ska bli MAMMA!

Nu ska vi ju få ett sommarbarn men jag funderar på att beställa hem den här fina tunnare overallen och ha till hösten då bebisen är ungefär 3-4 månader gammal. Dock är jag fortfarande bara i tittar-stadiet och skriver bara ner allt jag/vi vill ha sen. Vi börjar nästa år med shopping av bebis kläder! :)
Men åh vad man vill köpa allting nu med en gång, haha!

Hur söt är inte denna?! Också ett plagg jag tycker att både pojke och flicka kan ha. Så med andra ord, också någonting att beställa hem sen! ;)

Av Isabella - 8 oktober 2013 18:18

Jag tänkte dra upp en grej och det är blödningar i graviditeten. Som ni vet är inte detta min första graviditet. Bland annat så skulle jag haft ett barn idag på 3 år. Men har också haft missfall innan och efter det.
I varje graviditet fick jag höra att blödningar är helt och hållet normalt. Men ändå visade sig mina blödningar vara missfall.
Jag vill påpeka att det FINNS absolut kvinnor som blöder i graviditeten. Min mamma gjorde det till exempel när hon väntade mig. Men man ska ändå vara uppmärksam! Alla kvinnor är olika... Det som skulle kunna vara normalt för en är inte normalt för den andra, kom ihåg det. Visst är det lugnande när alla säger "men så hade jag också och idag har jag en frisk son/dotter". Men det är inte lika lugnt längre när man kommer till läkaren och får missfall beskedet.

Jag är fruktansvärt nojig denna graviditet på att där ska vara blod när jag går på toaletten. Jag vill verkligen inte se ens något rosa... ingenting! Vill bara att allting ska gå vägen. Men jag har varken ont eller blöder ännu, peppar peppar. Hoppas det håller i sig! Men kom ihåg..... Allt är individuellt! :)

Av Isabella - 8 oktober 2013 17:56

Hejsan. :)
Idag är jag i vecka 3+4 och är alltså halvvägs mot vecka 5. Åh så spännande allting är! Även fast det är så tidigt som ÄL+12 för mig (kort lutefas) så är det redan nu mycket som skiljer sig. Innan har jag till exempel blödit redan innan BIM o denna gången har jag inte blödit en enda gång. Jag har inte så sjukt mycket symtomer utan sådär lagom bara. Så det känns bra! :)
Jag låg dock och vände och vred på mig inatt för att jag hade svårt att somna, och tänkte för mycket. Inte bra när jag får göra det haha.
Det här kommer att ordna sig. Japp, så är det bara!

För övrigt så vet jag om att man inte ska köpa grejor så tidigt och vissa säger till och med att det betyder otur. Sen hur mycket jag tror på att mitt val av när jag börjar handla baby kläder avgör om jag får just det barnet eller ej, är en annan sak. ;)
Men det här köpte jag igår! Så sött! 80 kr för allt på H&M. :)

Följ mig på Instagram

Instagram

Presentation


Isabella, 22 år och mamma till prinsen William född Juni-14. Lyckligt sambo och förlovad med mannen i mitt liv Markus, som jag träffade för fem år sen. Tillsammans har vi också hunden Hugo och bor i en marklägenhet på 104 kvm. Välkomna till oss!

♥ Vår Bebis ♥

Rutin Ultraljudet 2014-01-13

 

Mitt Arkiv

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

RSS

Blimamma


Ovido - Quiz & Flashcards