Alla inlägg under oktober 2013

Av Isabella - 21 oktober 2013 13:12

God middag en regnig måndag. Förra veckan rusade iväg och idag stack sambon till jobbet. Jag har varit iväg med mammi och lille H på stan, så jag fick shoppat underkläder till mig själv sen så köpte vi med oss lunch och fika hem. :)
Imorgon ska vi på visning!!!!! Åh va glad jag är! Vi har hittat en bostadsrätt, mark lägenhet på 80 kvm och en fin och lagom stor trädgård. Det är dessutom i staden där jag växte upp! :D Vi vill bara ha en mellan lägenhet så vi kan bo större innan bebis kommer, sen när bebis är 1.5 - 3 år någonstans där så flyttar vi till något ännu större på över 100 kvm. :)
Men just nu vill vi bara flytta närmre min familj och bo större. Just nu bor vi i en tvåa på 52 kvm. Sambon känner att eftersom att jag inte har körkort och han har det, och det kommer dröja länge innan jag kan skaffa körkort dessutom, och jag kommer gå hemma med barnet/barnen och H när sambon jobbar så anser han att det är viktigare att jag får vara nära min mamma och pappa, då han faktiskt enkelt kan köra till sina när han vill. Sen är staden jag växte upp i jätte fin dessutom.... enligt han. Jag är nog för van vid den för att hålla med, haha.
Jätte glad i alla fall och hoppas vi kan satsa på den här! :)

Vi hade kunnat ta hyresrätt men den vi har nu är bostadsrätt också och vi vill helst inte pendla mellan bostadsrätt och hyresrätt utan fortsätta köpa om man säger så.

God lunch. Bakad potatis med ost/skink röra! :)

Av Isabella - 20 oktober 2013 19:03

God kväll! Idag har jag inte uppdaterat bloggen av en enkel anledning! Jag har helt enkelt haft fullt upp! ;)
Imorse var vi uppe jätte tidigt eftersom att det var valpkurs på schemat! Första gången för oss så man visste inte vad man hade att vänta sig riktigt, men oj vilken chock man fick! Jätte roligt trots allt regn. Vi träffade människor som hade samma intresse som en, fick höra vad andra hade för problem och om man tyckte det liknade en själv och sin hund, vi var rörande överens jag och sambon att vår valp är jätte normal och inte annorlunda än andra valpar! ;)
Men det perfekta moment var ju ändå när vår H återförenas med sin bror! På kursen fanns ingen annan än brodern som var ensam kvar med H i kullen. Vi fick ju välja mellan H och D. När vi hälsade på innan vi fick hem vår valp så lekte dom jätte mycket och D bossade lätt över H. Jag vet att vi var ledsna över att separera dessa två. Men så på kursen tyckte sambon att det liknade hans bror, så vi frågade helt enkelt vilken uppfödare dom köpte honom av osv, så på den vägen var det! Med alla mina hormoner så höll jag tillbaka gråt för jag kände att dom återförenas lite ju! Fast dom minns ju inte varandra.... dom är bara 4 månader den 24:e oktober och H var 9 veckor när vi hämtade honom. :)

Ni vet dom bruna flytningar jag hade som jag var rädd skulle bli blod? Dom är borta helt denna dagen i alla fall! Ska ju inte vara för kaxig men jag mår bra och där blev aldrig något riktigt blod, peppar peppar.
Imorgon är jag i vecka 5+3 och då är det också exakt två veckor sedan jag plussade! :) Jisses vad tiden går fort ändå. Ibland tycker man det går långsamt men jag tycker ändå att det flyter på rätt bra! Var ju i vecka 3+3 när jag plussade.
Igår såg vi på ett program som handlade om sjukhus. Där var en kvinna som gjort IVF och skulle komma in för att se ett hjärta slå. Hon hade tidigare fått missfall o läkaren sa att man har aldrig kunnat se ett hjärta slå på hennes foster. Hon grät redan innan läkaren sa något men när han säger "Där är ett embryo.... och hjärtat slår jätte bra och den har rätt storlek" så brister hon i gråt och här satt jag hos mamma och GRÄT!! :$ Jag kunde ju verkligen känna med henne! Hon sa att hon väntat på detta i sju år... Då grät jag bara mer. Sen så har jag själv haft missfall och vet hur utsatt man är i den situationen.

Jag tror nu att vi får en pojk om jag bara går på känsla. Men enligt ägglossning och mammas och min vänninas gissning så får vi en flicka, haha! ;) Så jag har i alla fall tittat en hel del på nätet på både flick och pojk kläder. OM vi får en flicka så ska hon definitivt ha denna söta klänningen på sin 1 årsdag! :) Den kommer ifrån coolkids.nu :)

Av Isabella - 18 oktober 2013 22:03

Hoppas alla haft en fin fredag kväll! Slutligen har vi haft det i alla fall. :) Men dagen hade kunnat sluta med katastrof. Jag gick ju in i vecka 6 idag, duschade och fixade mig när sambon var ute med H. Sitter på toan och ska torka mig.... En brun flytning! Detta hände lyckligtvis enbart en gång och blev aldrig riktigt blod och jag hade inte ont. Nu finns där inga spår överhuvudtaget som skulle tyda på att den var kvar. Men jag grät först sen somnade jag... Efter att ha fått pratat med en kompis till mig som är medium blev jag lugnare! :) Sen blev jag så klart ännu lugnare av att det försvann. :)
Ett tag var jag rädd för att "jahapp jag kommer aldrig kunna passera vecka 6!" men en brun eller rosa flytning såhär tidigt är samtidigt inget konstigt eftersom att man har så sköra slemhinnor samt att det är lättare för dom små blodkärlen att gå sönder med tanke på alla hormoner... Dock är jag skeptisk till blödningar. Ärligt tror jag att dom som har större blödningar och som inte haft missfall för det bara haft ren tur för oftast slutar riktigt blod i just missfall. Särskilt om det gör ont!

Men för mig var det i princip bara en färgad flytning, som var brun. Inget i toan, inga förvarningar och inga smärtor. Det hände en gång och aldrig mer. Tidigare har jag ju fått klart färskt blod direkt! Händer det dock igen under vecka 6 kommer jag att boka tid till Kvinnokliniken i staden jag bodde i förut (i staden jag bor i nu ger jag inget för på KK!). Dom brukar vara väldigt snälla om man är en ung och orolig tjej. Har fått VUL där innan och då hade dom även koll på mitt hCG. Upprepas inte det här så kommer jag lugnt vänta tills vecka 9 när vi ska på ultraljudet. :)

Nog om det. Ikväll slutade det iaf med en härlig middag bestående av hemmagjord pizza av min sambo. :) Jätte gott!
Har fått nya symtom inför denna veckan och det är ännu mer trötthet och klarar inte att vara utan mat lika bra som innan så fick yrsel attack och sprängande huvudvärk.

Mmmmmm!!!! :)

Önskar alla en trevlig helg!

Av Isabella - 18 oktober 2013 09:10

God morgon denna fredag! Fredagar är alldeles underbara, inte nog för att det är början på helgen utan för att jag varje fredag kommer in i en ny vecka! :)
Idag går jag in i vecka 6. Välkomnar inte veckan med något speciellt förutom problem att kissa. Jag har egentligen alltid haft svårt att "få fram" kisset vilket jag misstänker beror på min Endometrios. Men nu gjorde det ont i magen av att kissa och kändes som en sten som hindrade kisset att komma ut liksom. I samband med att jag var klar med att kissa försvann också magsmärtan/krampen. Skum urinblåsa! :P

Nu på morgonen hade jag och sambon ett litet möte, haha. Genomgång på "vad sker i vecka 6?", så gulligt! :P
Imorgon åker vi till mamma och stannar där i en vecka för att hjälpa mig. Jag är lugnare och mer harmonisk därborta och i nästa vecka SKA ju sambon jobba. Jag behöver alla fördelar jag bara kan få i denna kritiska veckan. Låter kanske löjligt men efter allt vi har gått igenom tar jag inga risker.

Nuuuu frukost! :)

Av Isabella - 17 oktober 2013 16:35

Nu är det faktiskt inte mycket kvar till vecka 6. Bara ett dygn! Så varför känns vecka 6 så himla speciellt för mig? Jo för att jag för det första vet om att bebis hjärta börjar slå då!! Jag vet också om att blödningen inte behöver komma direkt om det blir missfall då, men det vanligaste för en tjej i min ålder och för MIG personligen (alla är vi ju olika individer) är att tidigt missfall visar sig ganska så direkt. Jag tycker att när jag går in i vecka 8 så kan jag andas ut fram till ultraljudet om jag inte blödit någonting.
Sen är det såhär att mitt senaste missfall upptäcktes i vecka 6. Ja nu var det faktiskt fel från allra första början men ändå! Skillnaden är väl att jag redan i denna tidpunkt förra gången hade blödit en massa och hade ont. Denna gången har jag ännu inte gjort det!! :) Försöker tänka positivt men jag har stunder som är jobbiga faktiskt. Stunder där jag tänker "inte ska väl jag få bli mamma?!" Men dom bra stunderna överväger i alla fall! :)

Av Isabella - 17 oktober 2013 13:32

Åh så har man fått en riktig mysdag! Planen var att sambon skulle jobba idag men så blev det inte. Ingen av oss har mått bra, inte ens H. Han har fått diarré och bara myser idag. Vi alla tre har inte gjort annat än att ligga i sängen idag, hehe. Jag är ju sjukskriven också under lång tid. Nu som gravid vet jag också att tack vare mammaledigheten sen så kommer jag inte jobba förens 2015, haha jisses. Fast kommer inte jobba då heller, utan studera till undersköterska. :) Skönt med en plan!

För övrigt har jag hittat världens sötaste baby skor!! Kostar endast 99:- och det kliar i fingrarna, haha. Det går ju att ha till både pojkar och flickor om man vill det och bra att ha hemma! ;) Får pengar imorgon så kan hända jag beställer dom, hehe. Bara kolla!!! :)

Av Isabella - 16 oktober 2013 22:44

Det är två månader kvar till jul, ja faktiskt inte mycket mer än så. På julafton är jag i vecka 15 (14+2 har jag för mig), och är då också mycket tryggare i min graviditet. Ja alltså vad gäller missfalls risker och sånt.
Av en slump ramlade jag in på en sida med klänningar och annat fint för större tjejer/kvinnor. Priset är inte det billigaste men samtidigt så tycker jag att klänningarna jag sett ut är fina nog för dom priserna. Jag tänker mig då en klänning till julen och en till nyår. Över 500:- per klänning men så fina! :)

Den här tänkte jag till julafton. Eller vad tycker ni? :) Gissar på att jag kommer bli ganska stor så jag har med i tankarna att det ska passa också hehe.

På nyår.... den här! :D Tycker den är såååå fin!

Av Isabella - 16 oktober 2013 21:31

Jag är så himla nöjd med min nya header! Har suttit ett bra tag och pillat och donat, helt utan att veta hur jag egentligen ville ha den, men se nu! Skit bra blev den!!  

 

Följ mig på Instagram

Instagram

Presentation


Isabella, 22 år och mamma till prinsen William född Juni-14. Lyckligt sambo och förlovad med mannen i mitt liv Markus, som jag träffade för fem år sen. Tillsammans har vi också hunden Hugo och bor i en marklägenhet på 104 kvm. Välkomna till oss!

♥ Vår Bebis ♥

Rutin Ultraljudet 2014-01-13

 

Mitt Arkiv

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

RSS

Blimamma


Ovido - Quiz & Flashcards