Alla inlägg under oktober 2013

Av Isabella - 14 oktober 2013 13:52

Hur kan man vara så trött?! Jag är alltså skit trött av mig, förstår givetvis att det beror på alla graviditets hormoner, men har sovit jätte mycket. Efter att jag skrev här tidigare så somnade jag om igen och vaknade för en stund sedan. Fick ta en dusch och äta lite för att pigga upp mig. Sen har jag också märkt att jag tappar sjukt mycket hår!! Är ju bara fem veckor gången?! Hur är det ens möjligt redan liksom. Det är samma med svullnaden om magen... Antar att jag kommer vara en strandad val när jag är i slutet av graviditeten, hehe.

Har också "mensvärk" då och då, som en attack som sedan försvinner. :P Faktiskt mest när jag är kissnödig! Jag vet ju om att det är normalt men samtidigt är det sjukt läskigt. Man springer nästan in på toan liksom..... en känsla av att mensen kommer när som haha, fast den inte gör det. ;) Längtar tills jag passerar vecka 7!

Min frukost bestod av START flingor, russin och frön i filmjölk. :)

Av Isabella - 14 oktober 2013 09:40

God morgon! Då var man uppe med tuppen litegrann idag. Sambon är hemma med mig och H idag, skönt! Jag personligen har väldigt ont i halsen och öronen.... Suck!! Why?! hehe. Något jag verkligen avskyr är att vara sjuk och/eller förkyld. Usch!!
Idag är det exakt en vecka sedan jag plussade första gången! Helt sjukt. Ja jag får väl erkänna att tiden har gått lite fort då, hehe. Tänk att jag lyckats plussa i vecka 3+3, alltså ÄL+11! Det är ju jätte tidigt! Men glad är jag för att det gick så smidigt. :)
Börjar föstå mer och mer att jag faktiskt är gravid och jag känner att för varje dag blir jag en liten gnutta mindre orolig för blödningar! Dock inte helt fri från oron men på bättringsvägen! Det är väl bara det att allting känns så overkligt. Ska VI få bli föräldrar? Oj oj oj..... :)

Exakt en vecka sedan. Jag tog dock fel på en dag i början och upptäckte det när jag redan lagt upp första bilden av denna. Så på första skulle det egentligen stå "3+3" :)

Av Isabella - 13 oktober 2013 17:15

Haft en jätte rolig dag ute på stranden vid oss med mina pojkar! Mycket bra ide av sambon hehe. H fick leka av sina fyra ben mer än någonsin och gissa vem som sover som en stock nu? Hehe jo han! 2-2.5 timme var vi ute.

Jag blev jätte rädd innan!! Trodde jag hade börjat blöda då det rann till, hade dock inte ont... MEN det var inget blod! ;) hihi. Men mina flytningar ökar och ökar känner jag. Nåja bara det inte är blod så är jag glad! :) Det är de viktigaste.

Det här är det närmsta ni får se mig tills vi gått ut offentligt med min graviditet. ;)

Av Isabella - 13 oktober 2013 12:11

God middag! Var på väg att skriva god morgon, haha bara för att jag faktiskt är nyvaken. Utgången igår var super rolig! Men jag undrar verkligen om det är så att grabbarna känner någon hormon lukt eller något nu när jag är gravid, haha! Killar kom fram till mig, och jag fick jätte mycket uppmärksamhet. Tänk så mycket som har förändrats! Hade det hänt för 5 år sedan då jag var yngre och singel så hade jag ju njutit av uppmärksamheten, men igår kände jag bara att dom var sliskiga och längtade efter sambon, haha. Inte orkade jag så länge heller. Jag var ute på övertid, alltså mer än jag egentligen orkade med. Men givetvis var det roligt ändå! :)
Nog märks det att jag är gravid, vuxen och seriös hehe.
Men där var en skit äcklig gubbe (65+) som försökte pussa på mig och då tände jag till och blev skit förbannad.
Nej nu ska jag äta något, ta min folsyra och sen ut på en liten strand prommis med sambo och vovve. :)

Av Isabella - 12 oktober 2013 09:53

God morgon denna lördag! Idag är det en bra dag för det kommer hända roliga saker. Jag ska nämligen ut med en tjej kompis ikväll. Givetvis kommer jag inte dricka, haha, men kommer att ha det jätte trevligt! Vi ska äta en bit mat ute, förfesta o sminka oss hemma hos henne och sen ut på ett ställe senare på kvällen.
Vi planerade detta redan sen innan jag blev gravid och jag kände att jag inte kunde ställa in det så länge jag inte mår jätte dåligt och ja, det gör jag ju inte.

Annars: Vecka 4+1 idag och idag passerar jag 36 dagar som är den längsta mens cykel jag haft.... "Men du vet ju redan att du är gravid?" .... Jag har fått för mig att mensen skulle kunna komma när som helst, hehe. Inte är det lätt att försöka förstå ens graviditet. Särskilt inte när jag varje natt får ett obehag i buken som mensvärk. Då rusar jag upp på toan av rädsla, men det är ju växtvärk. Det vet jag egentligen men det är läskigt ändå.

Detta åt vi hemma igår! Köpte familje pizza hos mamma och har maaaaassor över till lunch idag, hehe! ;)

Av Isabella - 11 oktober 2013 19:28

För längesen hittade jag ett babyset till nyfödda. Jag sa alltid att deeeen ska jag köpa en dag när jag blir gravid! När jag tidigare har blivit gravid så har jag knappt hunnit andas det förens jag fått missfall, men just nu flyter allting på, peppar peppar. Troligtvis är det därför jag är extra slapp och tänker "Det gör väl inget!". Idag var jag på shopping runda i stan för att jag ska ut imorgon..... Fann återigen detta baby set för endast 99 kr och det kliade så mycket i fingrarna. Jag är ju gravid! Har bestämt mig för att jag inte väntar missfall utan barn. Det här SKA gå vägen.... Tänkte jag medan jag bestämt gick till kassan. ;) Ångrar mig fortfarande inte. Nu har jag baby setet här hemma jag längtat i evigheter efter att få köpa! Och nu är det minsann gjort, hihi. Hoppas jag inte får fan för det sen! Men det här ska nog bli bra. :)

Du är inte ens en ärta stor just nu men en dag kommer du vara runt 50 cm och kunna ha detta lille skrutten. :) Mamma o pappa väntar och längtar!<3

99:- på H&M.

Av Isabella - 11 oktober 2013 13:51

Då kan vi välkomna vecka 5 idag! :) Åh va spännande. Jag invigde den nya graviditets veckan med illamående imorse, haha. Fick även hjärtklappning av det. Brösten har gått och svullnat upp rejält samt att bröstvårtgårdarna är större och aningen mörka med. Ådrig som tusan upp mot bröstkorgen till och med.
Denna veckan händer där mycket med lilla mini men den stora händelsen är i nästa vecka, alltså vecka 6, då hjärtat faktiskt börjar slå då.
Tycker att allting flyter på jätte bra hittills men jag förstår så klart att det fortfarande är tidigt! Är fortfarande rädd för att se blod när jag är på toaletten och sånt. Men det ger nog med sig med tiden. Det är ju fortfarande svårt att se att man skulle kunna gå graviditeten ut och bli MAMMA! Jag?! Wow.

Kolla så söt! Haha. Hjärtat börjar förbereda sig för att slå nu. :)

Av Isabella - 10 oktober 2013 22:59

Man vet att man är gravid när ens frukostar ser ut såhär, haha! Gott i alla fall. Mår egentligen inte brutalt illa men har känslig mage på morgonen och mycket halsbränna så den här frukosten typ, blir jättebra. :)

Oh om bara snart en timme så går jag in i vecka 5! hehe. Spännande! Jag kommer göra det med nervositet kan jag säga direkt. För jag vet om att någonstans mellan vecka 5-7 börjar hjärtat på lillen att slå och det är ju en väldigt stor omställning. Får bara hoppas att vårt mirakel orkar med den omställningen. :)
Jag hatar att vara så påläst, haha. Men det "positiva" eller hur man ska se det är att jag haft så tidigt missfall innan att jag hann bara plussa jätte svagt sen pang stört blödning! Nu har jag plussat ganska starkt en gång och starkare nu samt fått tillräckligt hög hcg halt för att det ska synas på CB testet. Vilket betyder att hcg stiger! :D Blöder heller iiiiingenting och har lagom mycket symtomer. Det känns ju rätt men ropar inte hej än. Ibland känns det för bra för att vara sant! Kommer jag verkligen att bli mamma i sommar? Den där sommarmamman?! Kommer jag att få se mitt barn?! Nä men det har jag ju jätte svårt att förstå. Det är väl typiskt. Jag inser nu att jag ÄR gravid men nu är jag istället i någon overklighet känsla där jag har svårt att se att en graviditet för mig kan gå vägen. :P Aldrig nöjd haha. Men tyvärr kan bara tiden utvisa! Jag kommer säkert att slappna av snart. :) Ju längre tiden går ju mer kommer jag nog att förstå. :) Oj så fiffigt sagt, hehe!

Följ mig på Instagram

Instagram

Presentation


Isabella, 22 år och mamma till prinsen William född Juni-14. Lyckligt sambo och förlovad med mannen i mitt liv Markus, som jag träffade för fem år sen. Tillsammans har vi också hunden Hugo och bor i en marklägenhet på 104 kvm. Välkomna till oss!

♥ Vår Bebis ♥

Rutin Ultraljudet 2014-01-13

 

Mitt Arkiv

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

RSS

Blimamma


Ovido - Quiz & Flashcards