Alla inlägg under oktober 2013

Av Isabella - 16 oktober 2013 12:36

Nääää så seg jag är idag! Och det är vi alla egentligen hehe. Nu är det inte lång tid kvar förens vi välkomnar vecka 6! Så roligt. :) Känns mer av allting i vecka 6 på något sätt, än vecka 4-5. Det känns så klent på något vis, hehe. Hoppas tiden går fort till VUL! ;)

Man vet att man är gravid när frukosten ser ut såhär. ;)

Av Isabella - 15 oktober 2013 22:32

Idag hämtade jag mitt näst sista paket på posten! Jag hade beställt bland annat detta:

Nostalgi!!! :) Britney Spears parfym som förmodligen alla känner igen, sen den andra.... Min tonårs parfym. Hade alltid den i tonåren! :)

Av Isabella - 15 oktober 2013 21:57

Så äntligen var det klart! Vi har online bokat oss på Emma ultraljudklinik till den 9 november!! :) Åh nu är jag bara mer pirrig liksom, hihi! Bara tre veckor dit och hoppas verkligen att tiden går fort! Är då i vecka 9 (8+1), kan ju hända att man blir framåt eller bakåt flyttad vid ultraljudet då dom även ska fastställa BF datumet på mig mer exakt vid undersökningen, samt se om där är mer än en bebis och så vidare. Det här är för dom som är orolig, har svårt att förstå att dom verkligen är gravida eller tidigare haft missfall samt blödning m.m Dom kommer att i första hand leta efter hjärtat. Jag har många tankar kring detta! Bland annat katastrof tankar att täääänk om allt verkar bra nu men sen lever inte barnet?! Men samtidigt försöker jag tänka positivt att det faktiskt är 80-85% av graviditeterna som blir lyckade. Vi SKA se ett hjärta slå om tre veckor!!! Vi ska! Och vi ska gå därifrån med våra bilder och ett stort fett leende på läpparna! Äta en förbannat god lunch inne på Emporia i Malmö efteråt, prata om besöket och bara vara glada!!! Visa upp bilderna stolt för mamma när vi hämtar H! Thats it. Nu är det vår tur med lite lycka väl!? :)

För övrigt angående mående i graviditeten.... Alla snackar om en ständig molande värk och åh det är livmodern som växer! Jag har absolut inte ont i magen, utan det jag känner är: Stick och obehag på vänster och höger sida av magen som om det var ÄL, obehag i hela buken om jag sitter upp för länge, obehagligt hugg då och då.... dvs ingen smärta bara något som stör. Men jag antar att det också är tecken på en växande livmoder?! :P Kanske känner jag till och med mindre på grund av mitt alltför höga BMI och jag lider av bukfetma.
På tal om det... trots att jag redan är tjock om magen sen innan så nog att man ser hur svullen jag är för hela omställningen i kroppen! Magen gick från poff till poff poff på en vecka haha. Förstår givetvis att det inte är bebisen själv utan tarmarna som anpassar sig. Kul ändå! Ska bli väldigt intressant att se när jag börjar få den där ordentliga bebis magen! ;)

Titta!! Hihi. Är så sjukt glad, pirrig och förväntansfull! För oss kommer detta kosta 900 kr och inte 800 kr eftersom att det är på en lördag, men det är det värt! Vi får ju veta hur bebis mår, om där är fler (jag har chans för det), och exakt hur långt gången jag är. Om bebis är okej så får vi bilder med hem på papper och CD! Så jag skulle kunna betala det flera gånger om, så mycket värt är det för oss! :)

Först var planen att återvända dit i vecka 12 då vi ville ha ett "för säkerhets skull ultraljud" innan vi berättar för alla. Men ja kanske väntar vi ytterligare en vecka då det annars "bara" går tre veckor mellan besöken. Ska prata med BM på kliniken om vad hon tycker. :) Ska förklara att det ultraljudet vill vi ha som en trygghet då vi ska berätta det för folk i den veckan och bara vill ha bevisat igen att allt är okej. Kanske kan vi boka tid direkt då.
Det ultraljudet i vecka 12+ kostar 1000 kr! Då ska sambon ta ledigt så vi kan ta det mitt i veckan. :) Men ännu en gång.... priset är värt det! Sen är det bara att invänta RUL och så! ;)

Nej nu ska vi fortsätta kolla på fotboll, hehe!

Av Isabella - 15 oktober 2013 20:03

Kan det bli värre nu?! Så trött hela tiden!! Blev så trött så jag kände mig sjuk i bilen idag och mådde fruktansvärt illa. Jag kände att jag inte ville iväg till mötet jag var på väg till, ville bara krypa ihop och somna och låta sambon köra mig långt, långt! Hehe älskar att åka bil!
Sen är jag förbannat less och kinkig också och blir gråtmild av ingenting. Japp, symtomerna stärks alternativt ökar! Men den där tröttheten vill jag inte ha. Det blir ju att H hamnar åt sidan och jag orkar inte ge lika mycket uppmärksamhet som innan. Dock får han mycket kärlek och mys, sen tränar jag lydnad till den grad jag orkar. Resten hjälper sambon till med nu när han är hemma denna veckan samt på kvällarna sen när han börjar jobba igen.
Är man trött i hela graviditeten?!

Såhär åt vi idag i alla fall. Omnomnom! Mycket gott!! :) Mår dock illa nu, haha.

Av Isabella - 15 oktober 2013 10:01

God morgon! Gick upp i tid idag, men lär slockna under dagen, hehe. Jag har tänkt på en sak! Nu får man hålla fantasin öppen och många tror inte på detta, men man säger ju att om man haft sex precis inpå ÄL så betyder det att man ska få en pojke, medan sex några dagar innan ÄL innebär flicka. Jag har alltid sagt att mitt första barn kommer att bli en pojke.... vi har givetvis aldrig gjort saker för att försöka få ett visst kön, för det viktigaste för oss har varit och är att vi får ett barn och att barnet är friskt. Men som sagt har jag alltid sett framför mig hur jag får en pojke första gången. Jag kollade upp min ÄL och den månad jag blev gravid var det ju faktiskt så att vi fick in en lycko träff! Vi gjorde det bara två gånger på HELA månaden och det var precis inpå ägglossningen. Det vet vi både pga ÄL stickor och VUL. :) Så jag är inte alls förvånad om vi får en pojke! :) Det skulle i alla fall sambons föräldrar älska eftersom att deras barnbarn hittills bara är flickor. :P

Sen ska jag inte sticka under stol med att jag kanske hade velat ha en flicka OM jag fick välja en gång! Söta klänningar och så! Men det spelar givetvis ingen roll. Blir lika glad för en pojke som en flicka. :)

Av Isabella - 14 oktober 2013 20:59

Någonting som jag verkligen har dille på totalt nu, och som jag har haft innan också, det är apelsiner! Apelsin i alla former.... Juice, vanlig apelsin och så vidare! Känns ju i och för sig bra att det är en frukt, haha. Sen lite på fläsksvål också, men inte så mycket som apelsiner.

Vad är du/har varit sugen på i graviditeten? :)

 

Av Isabella - 14 oktober 2013 19:19

Jag tävlar hos Debbie- Mamma till 2 prinsar och gravid om en valfri dress från Like A Kid.

Var med och tävlar HÄR du med!

 

 

Av Isabella - 14 oktober 2013 17:27

Dagarna går jätte fort när man sover halva dagen och är ute andra halvan, haha. Jag var ju uppe en runda imorse sen stupade jag i säng igen och sov till strax efter tolv på förmiddagen. *Hormoner* haha. Men sen valde jag och sambon som då är hemma idag, att ta en lång prommis vid stranden med H, då han var helt överaktiv. Skönt var det men sen strejkade kropp och knopp. Men vi var ändå ute i 2.5-3 timmar innan jag blev kinkig, hihi!

Jag blir som ett barn på julafton! Igår hämtade jag ut mitt paket med Victorias Secret Coconut Passion. :) Rekommenderar starkt den här! Jätte gott luktar den. :)

En liten ute bild från tidigare idag, haha. Åh längtar tills jag kan visa upp mer av oss! Avslöja vem jag är som skriver, vem min familj är. När jag gått så pass långt (vecka 12)att ni inte bara ser eventuella magbilder och lite sånt här, utan mer av vår vardag m.m Sen den dagen bebis är född.... åh! :)

Följ mig på Instagram

Instagram

Presentation


Isabella, 22 år och mamma till prinsen William född Juni-14. Lyckligt sambo och förlovad med mannen i mitt liv Markus, som jag träffade för fem år sen. Tillsammans har vi också hunden Hugo och bor i en marklägenhet på 104 kvm. Välkomna till oss!

♥ Vår Bebis ♥

Rutin Ultraljudet 2014-01-13

 

Mitt Arkiv

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

RSS

Blimamma


Ovido - Quiz & Flashcards