Alla inlägg under november 2013

Av Isabella - 4 november 2013 22:16

Idag är det exakt 4 veckor sedan jag plussade! Måste säga att idag har jag varit extra extremt trött och vill bara sova hela tiden. Trots att jag äter leverpastej varje dag och massor med clementiner, jag får jätte mycket vitaminer men icke, haha. Antar att det inte kommer bli bättre heller. ;)

På tal om clementiner, gissa vad jag har dille på?! Oh. Äter 7-10 clementiner varje dag och får till och med stoppa mig själv att inte äta mer, hehe. Bara älskar det! Men det känns ju bra att det är någonting nyttigt jag vill ha.

Är jätte nervös inför lördagen och börjar bli det mer och mer! :) Det är ju lite så att ju bättre graviditeten flyter på ju mer nervös blir jag, haha. Alltså när det går så bra får det ju verkligen inte gå fel! Vi får hålla tummar och tår. Vecka 7+3 nu så tiden börjar springa iväg, hehe, med tanke på att jag plussade i vecka 3+3 första gången!

Idag åt vi spagetti med köttfärssås! Igår kväll kände jag för att ta en stor tugga spagetti och bara bita i, haha! Oh va knäpp jag har blivit. :P

Av Isabella - 3 november 2013 21:00

Hallå! Då var även denna helgen över och nu går det undan! Inte lång tid kvar nu till ultraljudet.....6 dagar! :D hihi. Det flyter på här och hoppas på goda besked på lördag!

I helgen har det varit halloween firande, barnkalas för en söt liten pingla som blev 2 år och ikväll var vi på en jätte god middag hos pappa! :) Dom bjöd på något som heter Enchiladas och jag var helt enkelt tvungen att äta två portioner. ;)
Helgen har med andra ord bara rusat iväg och det lär ju nästan helg med göra. Även fast man faktiskt vill att tiden går fort så man kommer längre in i graviditeten så är det synd att helgerna rusar iväg i och med att sambon är ledig då. Men men..... helt plötsligt är ungen ute och båda hemma! ;)

Älskar denna! Visst är den fin? Tycker man kan ha det till både pojkar och flickor. :)

Av Isabella - 1 november 2013 13:15

God middag! Idag välkomnar vi vecka 8 och det känns verkligen helt underbart! 8 graviditets veckor och inga problem. Ja förutom alla symtomer då, men annars inget oroväckande alls! Peppar peppar säger jag. Vågar inte vara för kaxig liksom men just nu njuter jag bara. :)

Vilka framsteg har gjort då? Toa nojan är nästan borta! Jag är mer avslappnad och känner inte efter så mycket. Är inte nervös vid varje toa besök men absolut uppmärksam. Minsta förändring hade jag märkt, haha. Men som sagt känns jag mycket mer avslappnad ändå.
Börjar vänja mig vid att vara tyst om graviditeten för nära och kära. Alltså innan fick jag kämpa för att inte riskera att skrika ut det, haha. Men nu känns det nästan bara mysigt och spännande! Fast givetvis längtar jag ändå till den dagen man kan berätta för alla att jag faktiskt är gravid. Både för att jag vill visa min stolthet och för att jag då kommer att öppna upp denna bloggen helt! Kommer inte längre att vara anonym när alla andra vet. :) Det känns ju roligare att se vem det är bakom bloggen, det vet jag. Men några veckor till! ;) 5 veckor för att vara exakt.

Ultraljudet i vecka 9 kommer "bara" betyda att vi berättar det för sambons familj och min pappa och hans fru. Men det är ultraljudet i vecka 13 som kommer vara det avgörande om vi går ut med det till resten av folket! :) Ser allting bra ut kommer vi inte kunna vara tysta mer, hihi.

Illamåendet fortsätter men på ett annat sätt. Det är inte liiiika mycket illamående om jag inte äter var tredje timme men det är illamående på morgonen, jag kan fortfarande inte äta eller ens tänka på vissa grejor och efter jag ätit, åtminstone på morgonen, mår jag illa. Hehe! Så det är kvar men lite annorlunda.
Jätte trött hela tiden och tror minsann brösten vuxit en storlek med haha. Ömmar gör dom i alla fall!
Håravfall är också någonting jag lider av. :O

Min hallongroda jag längtar efter dig! <3

Följ mig på Instagram

Instagram

Presentation


Isabella, 22 år och mamma till prinsen William född Juni-14. Lyckligt sambo och förlovad med mannen i mitt liv Markus, som jag träffade för fem år sen. Tillsammans har vi också hunden Hugo och bor i en marklägenhet på 104 kvm. Välkomna till oss!

♥ Vår Bebis ♥

Rutin Ultraljudet 2014-01-13

 

Mitt Arkiv

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

RSS

Blimamma


Ovido - Quiz & Flashcards