Alla inlägg under november 2013

Av Isabella - 11 november 2013 23:13

Nuuuuuu har vi äntligen något att längta till igen, inom väldigt snar framtid! :D Tidigt ultraljud är bokad till den 6 december, klockan 11.00 Sambon tar ledigt den dagen och det är en fredag så han får en riktig lång helg, hihi. Jag är då i vecka 13 (12+2) när detta ultraljudet genomförs! Vi gör det då endast för att se så allting fortfarande är bra med bebis, eftersom att det är meningen att gå ut med nyheten till allmänheten då, hehe. Då kommer det ut på Facebook efter ultraljudet och ja, ALLA får veta! Denna bloggen kommer inte längre att vara anonym efter det ultraljudet! Jag kommer att visa vem jag är, haha. :)
Visa vem min hund är och sambo, så ni får se lite mer av denna lilla familj. ;)
Tänk att ni har sett min bebis före mig själv, haha.

Lycka! Då räknar vi ner dagarna igen! :D

Nästa uppgift nu är imorgon, att ringa MVC och få tid bokad för hälsosamtal/inskrivning. Gissar på att jag kanske får ett besök bara om det inte går att klämma in två täta! Jag är lite sent ute med detta, haha, med tanke på att jag går in i vecka 10 på onsdag! ;)
Har bara inte vågat innan vi gjorde ultraljudet. Men nu så!

Sen ska jag också boka tid till min Endometrios läkare. Få berätta nyheten mellan fyra ögon för honom och även lägga upp en eventuell plan! :)

Av Isabella - 11 november 2013 18:47

Dessa grejor köpte min sambo efter att vi hade varit iväg på ultraljudet. Det första han själv fått välja ut till bebisen, hehe. När vi var inne i affären och fick se detta set så sa sambon "Nääää men titta!", så vi kunde givetvis inte låta bli. Nallen valde jag dock ut själv. ;) Tyckte den var så söt när den såg ut att drömma, hihi.

Men sparkdräkten och bodyn + mössan hör ihop och var ett helt set på H&M för endast 199 kr. Stl 56. Vi tog en storlek större av anledningen att den andra jag köpte var i storlek 50 och barnen växer fort.;)
Tycker där finns så många söta set där för bra priser, men detta och den andra jag köpte en gång är väl det vi skulle kunna tänka oss oavsett könet.

Av Isabella - 11 november 2013 18:33

Efter ultraljudet i lördags fick vi denna fina presenten av min mamma! En snuttefilt med nallar på. :) Den kommer verkligen att användas när barnet föds, då jag själv velat köpa en sån till framtida barn. Så det var verkligen jätte uppskattat! Den lär dock inte förbli såhär fin, haha.

Av Isabella - 11 november 2013 12:37

God middag. Idag är det måndag och jag svävar ännu på rosa moln! Ja efter ultraljudet. :) 3 veckor kvar till nästa och det ska nog bli ännu mer spännande faktiskt! Just för att jag vet om att bebisen kommer att bli större tills dess och ge oss ännu mer. Om sötisen inte sover vill säga, haha.

Tidigt imorse var det inget fel på mig men nästa gång jag vaknade kände jag direkt att jag inte mådde bra, och sen dess har jag lidit av en jävla yrsel och trötthet. Trodde ett tag jag skulle svimma och absolut blev det bättre efter lite mat i magen och vitaminer men absolut inte helt. Trist! Men jag antar att det är normalt i graviditeten?

Det här åt jag! Mmmm så gott. :) Sambon slipper i alla fall rusa hem haha. Vi har ju vovven H som måste komma ut men det går bra. :)

Av Isabella - 10 november 2013 20:41

Hej och god kväll! Ber så mycket om ursäkt att jag först laddat upp stämningen härinne och sen inte berättar hur ultraljudet gick! Men det har hänt så mycket i helgen att jag knappt vet var fötterna är, haha.

I lördags var vi inne på Emma ultraljudklinik i Malmö. Jag gick in till BM likblek och skakade av nervositet. Jag trodde det var ett vaginalt ultraljud men hon sa att vi gör det på magen och vaginalt om det behövs! Jag la mig på britsen och var så nervös så jag kände inte ens den kalla gelén, haha! Vi fick se allting på en stor platt tv och jag tänkte att bäst som f-n att allting ser bra ut! Slutligen blev sambon först skrämd då han bara såg ett svart hål men jag såg något skymta förbi. Sekunder senare kommer hela knodden fram! En bebis i mindre format tittar fram! BM säger "titta....där är den"....sen säger hon "och där slår hjärtat så fint!". Jag och sambon var som förtrollade av synen och vi hade tårarna nära båda två! Inget negativt på ultraljudet och vi höll på länge både för att se så där inte är fler med säkerhet och för att visa oss en längre stund, vårt fina mirakel! Därinne låg en bebis på 2 cm och plötsligt sprattlar den till med små ben och armar och rycker till! Jag var helt paff. Vår super lilla bebis rörde sig!!! :)

Jag blev fram flyttad så istället för att vara i vecka 8+1 så var jag i vecka 8+3 igår! Så nu slår veckorna om på onsdagar istället, vilket betyder att jag på onsdag är i vecka 10! Just denna veckan kommer gå snabbt på grund av detta, hehe. 18 juni har jag beräknad förlossning! Vårt älskade mirakel vad jag älskar dig! Synen av dig är det vackraste jag sett! <3

Igår kväll kom vi till pappa och firade fars dag i förskott och berättade nyheten. ;) Pappa tog vår vovve i två timmar så vi kunde gå och äta på en restaurang och fira!

Idag berätta vi för sambons föräldrar och firade fars dag där, haha. Ja, det blev mycket intressant. Mina föräldrar var nog inte förvånade men sambons föräldrar blev paff! Dom kunde aldrig ana att vi redan ville ha barn, haha. Synen av pyret uppskatta dom också! :) Vi fick ju både bilder på papper och CD. :)

Du ligger därinne ovetandes om hur mycket kärlek vi har till dig! Du är så fin och redan nu i vecka 9 älskar vi dig högt och längtar så mycket! Pappa förstår nu också pyret, han förstår att du finns efter vårt första möte igår! Ultraljudet var ett wake up call att allting faktiskt går bra. Där la du och sprattlade och jag tänkte att du får vara försiktig, du är ju bara 2 cm kort och sååå skör! Vi vill verkligen ha dig, sommar barnet! Vi vill hålla dig, lukta på dig, pussa och överösa dig med massor av kärlek! <3 Mamma och pappa älskar dig upp till himlen och tillbaka!

Av Isabella - 8 november 2013 11:36

God förmiddag! Idag är en bra dag! Men dagen måste gå fort ändå, haha.
För en månad sedan gick jag in i vecka 5, men idag går jag in i vecka 9. Min lilla bebis kan redan nu få hicka ibland, moderkakan börjar ta över mer och mer och bebisen har börjat röra sig lite försiktigt. Vi förväntar oss inte att se det på ultraljudet, då det kan vara för tidigt. Men det hade varit häftigt att se ett litet ryck i alla fall. Dock är vi där för att se hjärtat slå och få ett första möte med vår bebis, det är allt jag kräver. :)
Bebisen är runt 2-3 cm, och det ska bli jättekul att se om barnmorskan också anser mig vara i vecka 9 (8+1) då. :)

Tänk vad modiga vi varit. Efter vår resa på en berg och dalbana så vågar vi fortfarande behålla hoppet uppe. Många får missfall i vecka 5-7, och dom veckorna var jag jätte nervös. Jag är så stolt över att jag har orkat! Efter allt vi gått igenom vågar jag hoppas på denna bebisen fortfarande. Men dessa veckor har varit lugna, nästintill problem fria. Jag har aldrig haft missfall tecken i alla fall. Det värsta som kan hända nu är att bebisen inte mår bra, och slutat utvecklas för flera veckor sedan. Det skulle jag nog inte kunna komma över..... Att ens kropp svikit och lurat en på sin största dröm. Men jag har bestämt mig för att vi ska se hjärtat slå imorgon! :) Vi kommer att gå därifrån imorgon med GLÄDJE TÅRAR, äta lyx lunch för att fira precis som vi kommit överens om. Komma hem till mamma, pussa vovven och visa bilderna på vårt mirakel! Vara glada och sen få berätta för både min pappa och hans fru samt sambons föräldrar på söndag. Allt det där ska hända, så är det bara. Något annat får inte ske!

Kolla in dom små och söta öronen! ;)

Av Isabella - 7 november 2013 18:54

Idag är det exakt en månad sedan jag plussade! Hihi! Kan ni fatta? Haha fick en otroligt konstig känsla innan.... "Tänk att det är en graviditet som håller mensen borta och inte hormon behandling eller så!". Ja alltså det känns väldigt skört, som om man skulle börja blöda när som helst. Hur kan en liten hallongroda därinne hålla något sånt borta?! Fattar ni vilka konstiga tankar jag har?! Hahaha.

Illamåendet äger rum på morgonen och vid frukost och lunch. Sen är jag mest djävulskt hungrig av mig! Mat mat mat! Vill ha allt möjligt att äta! Jisses, jag kommer bli smäll fet. :P

Som nu. Ska gotta mig på korv och pommes och njuta av att det är en dag kvar till jag går in i vecka 9 och 2 dagar kvar till VUL! Woho!

Av Isabella - 5 november 2013 14:21

En mamma som inte vet något om grönsaker? Som inte vet vad avokado eller broccoli är? Det speglar ju verkligen barnets matvanor!
Jag har ALLTID haft av åsikt att man ger barnen grönsaker, det finns inga undantag. Inget "på lördag slipper du" för det ska vara en självklarhet och en bra grej. Inget straff och inga ursäkter. Barn växer fort och behöver all näring som dom kan få.
Jag tycker det är helt sinnessjukt av föräldrar att aldrig ge barnen detta självklara i kosten. För vad slutar det med? Jo barnen kommer bli kräsna och när dom väl kommer att behöva äta grönsaker kommer det bli ett problem och "pi blä!". Från början kommer jag inkludera grönsaker i barnets mat vid en bra ålder. Det ska vara konstigt att INTE äta grönsaker till maten än att faktiskt äta det. Ä
Jag lider själv av övervikt och vet om att mina barn löper risk för det också, så därför tycker jag det är extra viktigt. Barn ska inte senare behöva tvingas banta! Så låt oss göra rätt med en gång. Allsidig kost, läsk och godis på lördagarna och absolut inte vid för ung ålder. Läsk kommer mitt barn förmodligen aldrig någonsin få i sig förens skolåldern. Där dom kommer hem till barnen på kalas utan mamma och pappa och säkerligen kommer få dricka ett och annat glas. Hemma kommer saft gälla vid mys kvällarna istället för cola. För det finns ju faktiskt egentligen ingenting nyttigt med läsk överhuvudtaget som gör barnen tvungna att dricka det. Det är bara flytande socker som skapar beroende. Det är beroendet som är gott i läsken. :)

Jag hoppas också att våra nära och kära kommer att respektera vårt val. Att vi inte vill introducera socker vid för ung ålder. Har många skräck exempel på för lojala mor och far föräldrar eller glada vänner som säger "men hon/han kan vääääl få smaka?!". Jag hoppas också att vi inte behöver kämpa för att barnen ska äta grönsaker. Att det blir en självklarhet! Dom kommer oavsett vad aldrig slippa undan men brottning vid matbordet varje kväll är väl inte så optimalt haha.
Ville mest dela med mig av min åsikt. Dagens ungar äter för LITE av det nyttiga och oftast beror det faktiskt på att föräldrarna inte orkar ta tag i det.

För kom ihåg: Barnen är din skugga! Dom kommer göra som du gör, inte som du säger.

Följ mig på Instagram

Instagram

Presentation


Isabella, 22 år och mamma till prinsen William född Juni-14. Lyckligt sambo och förlovad med mannen i mitt liv Markus, som jag träffade för fem år sen. Tillsammans har vi också hunden Hugo och bor i en marklägenhet på 104 kvm. Välkomna till oss!

♥ Vår Bebis ♥

Rutin Ultraljudet 2014-01-13

 

Mitt Arkiv

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

RSS

Blimamma


Ovido - Quiz & Flashcards