Alla inlägg under november 2013

Av Isabella - 25 november 2013 18:59

Det här med att luska och klura på könet innan man vet! Haha tycker sånt här är skit kul men jag har faktiskt en viss tro till att spå könet! Min mamma har gjort det och många fler jag känner och det har stämt.
Så med andra ord så tog vi ett hårstrå (från mig) idag och en ring och testade både på magen och vänstra handleden. Den visade tydligt pendel - alltså pojke. Det var riktigt intensivt och sen slutade det tvärt. Plötsligt började den pendla igen jätte vilt och sen stopp. Först trodde jag det var allt men såååå började ringen gå i cirklar intensivt det också! Pojke, pojke och flicka. Vi får alltså tre barn enligt den här och första (och andra) är en pojke. PRECIS vad jag sagt hela tiden! Så om nu rutin ultraljudet visar flicka så blir jag besviken både på ringen och min magkänsla, haha. :)

Läst i forum och där är läskigt många som haft rätt. Bland annat en kvinna det stod helt still på och ännu har hon inga barn (40+år).
Om inget annat är det ett jätte kul tidsfördriv! ;)

Pojke vs Flicka jag är glad oavsett! Men man sticker inte under stol med att man känner en närmre relation till barnet i magen om man vet könet. Därför och av anledningen att vi kommer att ha baby shower så ska vi ta reda på könet. :)

Av Isabella - 24 november 2013 13:13

Det här är det mesta ni får se just nu av mig haha! Gravid magen vecka 11. Syns inte någonstans hur mycket jag gick ner innan graviditeten, haha. Jo på vågen. Magen svullnar men vikten står still, peppar peppar. Ska bara gå upp 10 kg ändå. :)

Kanske svårt att se utan före bild men såhär är magen nu i alla fall. Vecka 11, snart 12. Mina nya mamma byxor och min mamma tröja! :)

Av Isabella - 24 november 2013 13:02

Vilken helg! Måste säga att jag är ganska nöjd förutom att jag inte mår fysiskt bra.
Nöjd med att vi har gjort allt från att shoppa till att äta ute på en jätte fin restaurang, där mamma och en till också var med. Satt där några timmar och hade så mysigt. Jag och sambon åt skink schnitzel med champinjonsås och stekt potatis. Dom andra gotta sig på öl men jag höll mig till fanta så klart, haha. ;)

Tyvärr blev shopping turen lite för mycket för mig och min kropp. Nu i en vecka eller så har jag haft väldigt ont i underlivet, blygdbenet, bakåt och framåt upp mot äggstockarna typ (alltså inte direkt magen). När vi nu strosade rundor i shopping centret så blev det helt enkelt för mycket och ilningar som fortfarande sitter kvar, präglar mig! Ilningar vid höftbenet ner mot låret. På tisdag på inskrivningen ska jag prata med barnmorskan och fråga henne vad som står på. Att jag skulle ha tidig foglossning känns otroligt då det är första barnet, men samtidigt är jag otroligt känslig så vem vet.

Jag har i alla fall shoppat mina första mamma kläder! Orsaken är att jag inte kan ha vanliga jeans då det är obekvämt och ingen går på nu haha. Så jag ville ha mjuka byxor som går över magen, och så blev det. Ett par jätte mysiga mamma byxor som täcker magen. Från H&M. Sen köpte jag två mamma tröjor också och två par vantar hehe. Mamma tröjorna är det skönaste som finns! Tyget är mjukt och bekvämt och där är gott om utrymme att låta magen växa mer. ;) Jag har ju redan blivit större om magen.

Nu kommer snart sambon med lunch. Nomnom!

Av Isabella - 22 november 2013 15:44

Det här är ju ganska intressant. Blondinbella fick för några dagar sedan sin efterlängtade son. Alla har storögt följt henne och idag kom förlossnings berättelsen upp. Jag personligen rös vid hennes berättelse för det lät så fint. Hon tyckte att vad gällde henne själv så var böckerna hon läst om nära-döden-känsla vid förlossningen till en överdrift. Inte att alla överdriver utan hon pratar verkligen om sig själv bara! Sin upplevelse.

Sen visar sig den svenska folk sjukdomen - avundsjuka! Folk kritiserar henne för att hon tycker det är de bästa hon gjort, för att hon tyckte att smärtan var hanterbar osv. Folk börjar direkt "JAG hade minsann en jätte jobbig förlossning! Bara för att DU.....". Folk berättar skräcks historier när blondinbella vill lugna alla gravida kvinnor med att det inte behöver bli hemskt. Kvinnor gapar om hur dom minsann sprack från A till B och både dom och barnen har män för livet. Ursäkta? Men det drama queensen upplevt är allt annat än normalt. Att mamman och barnet får men för livet är en brutal otur och inget som händer alla.
Full förståelse kring att dom kan va ledsna men att medvetet kasta skit på andras lycka, usch! Äckligt! Någon sa att hon inte ens upplevt riktig förlossnings smärta. Vem har bestämt det? Vem har bestämt att man måste känna en viss grej för att det ska räknas?

Det blondinbella ville uppmärksamma var vikten vid att andas rätt och tänka positivt. Att man kommer längre med det än man tror. Jag kommer att träna på min aning nu under graviditeten och jag kommer att ta med mig hennes råd. Jag kommer förmodligen också ta epidural innan smärtan går överstyr och tänker heller inte skämmas för det. Många skryter om hur dom slapp bedövning och jag lär få höra ett och annat skratt från folk om jag väljer att ta det, men jag skiter i det. Jag vill inte vara så väck efter förlossningen att jag inte orkar hålla mitt barn.

Anyway! Jag verkligen ogillar den svenska avundsjukan. Ärligt talat, när jag läser om blondinbella ger jag blanka fan i vad ni andra upplevt. Jag gör verkligen det. Ni är inga goda människor som kritiserar andras lycka! Jag har full respekt för folk som lider vid förlossningar men det är inte dom jag vill läsa om som gravid! Jag vill bara ha positiv energi.

Av Isabella - 21 november 2013 17:35

Idag har jag funderat väldigt mycket på lite olika saker. Bland annat längtar jag så fruktansvärt mycket tills jag får min symaskin så jag kan börja pyssla till bebisen. Är det något jag verkligen älskar är det pyssel och jag känner att jag har tid nu. Har lite grejor kvar från Panduro jag kan göra för hand, även det till för bebisen men som jag köpte en gång för "framtiden" haha. Så det ska jag ta tag i som ett förspel! :P

Inredning: Just nu bor vi i en tvåa men vi har kontakt med en mäklare som vi valt ut med omsorg och det enda som fattas för försäljning är ett kontrakt och att en fotograf kommer och tar bilder. Imorgon ska vi kolla på en annan bostadsrätt i en annan stad, hehe. Det blir andra vi kollar på då, och det ska så klart bli spännande! :)
Förhoppningsvis hinner vi flytta innan bebisen föds.
Nästa lägenhet ska i alla fall vara en trea (så länge. Vi ska stå i tomt kö för att kunna bygga ett hus) och då får givetvis bebis eget rum direkt, men vi kommer att ha spjälsängen i vårt rum tills den passerar 1 år.

Som inredning vill jag ha allting stilrent! Jag verkligen ogillar när det....inte är det, hehe. Något jag alltid föreställt mig är att skåp, väggar osv är klar vitt. I barnrummet något liknande men möblerna består av klara och pigga färger. Baby blått med pojke och rosa med flicka! Oh ja just det.... Jag är en sån som verkligen visar att det är en pojke/flicka, inget hen här inte (jag avskyr verkligen det ordet!). ;)
Om jag mot all förmodan får en flicka (jag är helt säker på att det blir en pojke) kommer jag köpa massor av rosa klänningar, hello kitty kläder, spets och fina pannband med rosetter, inredningen kommer definitivt vara vitt/rosa och sånt. Flickigt, elegant, vackert.
Pojke kommer det vara mycket ljusblått/ljusgrönt i kläder och inredning. Det ska vara mycket ljust ändå fast det är pojkigt. Han kommer att ha snygga skjortor redan som liten bebis, snygga jeans, koftor med mera. Ja mycket mer än det jag nämner egentligen men man kan inte få med allt. ;)

Det är nog bara dom första kläderna som kommer vara gulligull och nalle puh stuk. Typ.
Jag vill ha stilrent med glada färger. Och! Nu när vi flyttar igen kommer vi att köpa det efterlängtade vita köksbordet med snygga stolar till! :D

Ett exempel på hur det skulle kunna se ut med barn gardiner hehe.

Av Isabella - 20 november 2013 10:31

God morning! Ny graviditets vecka med nya möjligheter! Idag går jag inte bara in i vecka 11, utan min bebis går in i foster stadiet också! Nu är bebis inget embryo utan foster, hehe. Känns toppen att ha kommit såhär långt. Längtar bara till ultraljud 2 vecka 13 så jag verkligen till 110% kan slappna av sen. Inte tänka så mycket!

Är för övrigt väldigt besviken på två....vänner? Kan man verkligen kalla dom det?! Den ena tjejen har jag stöttat till hundra procent och verkligen funnits för medan hon nu behandlar mig som luft. Den andra tjejen vill inte alls ha med min graviditet att göra. Hon säger det givetvis inte rätt ut men jag kan varken prata ut eller något för graviditeten blir TOTALT ignorerad. Tyvärr är det dom två jag berättat för att jag är gravid.... KUL! Jag har valt att sålla bort dom. Tyvärr. Det är lång vänskap men det här kallar jag verkligen inte vänskap. Har som tur är en nära vän där jag bor som finns. Men klart man blir ledsen när dom som varit där i 11 och 7 år bara tynar bort ifrån en.

Nåja dom får inte ta glädjen ifrån mig! ;)

Av Isabella - 19 november 2013 23:04

Har ikväll haft lite tjej kväll med mamma! Sambon har kollat på fotbollen hemma hos min pappa, och då passade jag och mamma på att umgås, hihi.
Det blev mycket bebis snack! Snack om föräldrarpenning osv. Är mycket lugnare nu, inte för att jag inte har gått om tid men jag gillar att planera och förbereda mig! Kom fram till en hel del saker och även att det förmodligen inte kommer vara några problem med att vara hemma i 2 år. :) Med vårdnadsbidrag till och med 3 år.
Jag och sambon kommer snacka om detta också men vi är överens om att jag borde vara hemma längre i alla fall. :)

Såg en så fin dräkt idag! Den är i leopard såklart och så sugen på att köpa den snart! Tror faktiskt vi ska ha det som ett måste att beställa denna fina dräkt efter ultraljudet i vecka 13! :)
Folk får säga vad dom vill om att köpa saker för tidigt, vi gör såhär. Lite då och då när man verkligen hittar wow grejen. :D

Bebis kommer inte kunna ha den på länge då minsta storleken är 74, men ändå.... Någon gång så! ;)

Av Isabella - 19 november 2013 19:52

Mamma har anförtrott sig till en kollega på jobbet om min graviditet, med min tillåtelse.
Så idag kom frågan:
- Hur mår din dotter nu?
Mamma: Jo..... Förvånansvärt bra! Alltså hon mår illa och är trött, men kräks inte något alls! Och jag!!! Jag kräkte i fyra månader med den tösen! Ingen hämnd här inte.....


Haha!! Förlåt mamma, jag kan stoppa fingrarna i halsen om det känns bättre! ;)

Följ mig på Instagram

Instagram

Presentation


Isabella, 22 år och mamma till prinsen William född Juni-14. Lyckligt sambo och förlovad med mannen i mitt liv Markus, som jag träffade för fem år sen. Tillsammans har vi också hunden Hugo och bor i en marklägenhet på 104 kvm. Välkomna till oss!

♥ Vår Bebis ♥

Rutin Ultraljudet 2014-01-13

 

Mitt Arkiv

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

RSS

Blimamma


Ovido - Quiz & Flashcards