Alla inlägg under december 2013

Av Isabella - 25 december 2013 09:23

God morgon! Då var julen den 24e över och jag är helt slut! Vi var hemma hos sambons föräldrar på julbord igår dock blev det ingen julklapps utdelning, men vi deppar inte för det! Idag kommer julklapparna hos mamma och på fredag hos sambons familj då alla är med då. Så det blir ju skoj!
Idag ska vi som sagt fira julen med mamma och äta gott. Vi ska också över till farmor och umgås lite med henne. :)
Hugo fick julklappar igår och fortsätter få idag! Han blev stört glad för sina leksaker. Från att inte finna ro när vi åt pga all maten till att han när han fått sina julklappar kunde ligga lugnt och stilla och gnaga på leksakerna under bordet när vi åt. Kanon! Snacka om att ha en hund som uppskattar saker och ting, haha ;) Idag ska han bland annat få en sak som kommer att aktivera hans lille jack russell hjärna! :D

Se bilderna nedan när sambon gav honom julklappar! :)

Han fyllde också 6 månader igår! <3

Av Isabella - 24 december 2013 11:31

God jul önskar familjen Gonzalez/Appelqvist :)

Av Isabella - 23 december 2013 14:19

Denna julen är och känns väldigt annorlunda! för någon månad sedan hade jag verkligen jul känsla och längtade, men nu när det närmar sig är jag faktiskt inte alls sugen! Jag är inte sugen på att åka iväg och fira jul imorgon men givetvis förstår jag att det är ett måste ändå, kommer säkert bara ångra det sen annars. Imorgon ska vi åka till sambons föräldrar och se på Kalle Anka, äta julmat och fira julen rent allmänt under dagen och kvällen. Den 25e firas julen med mamma också. Men jag känner mig så trött och utmattad! Längtar bara till sommaren nu och rent allmänt orkar jag inte med julen, hehe. Riktig grinchen i år! Men jag vet om att nästa jul kommer bli underbar. Första julen med sitt barn och redan i oktober kommer vi handla julklappar, för bebisen kommer definitivt trots sina 6 månader på nästa jul bli riktigt bortskämd, hehe. ;)
Vår söta Hugo är sjuk också! Och sambon genom förkyld. Fan! Hugo har kräkts och haft diarré, hans ögon rinner och är röda och han har feber nu också. En sjuk vovve är aldrig kul för dom kan inte säga hur det känns, man får gissa sig fram! Men han får i sig vätska i alla fall och just nu är det de viktigaste, för valpar torkar ut jätte fort och bör ha mer än 0,5 dl i sig när dom har kräkningar och diarré! Så det känns ju skönt. Fortsätter kräkningarna speciellt kommer vi dock uppsöka djursjukhuset i Helsingborg. Vi åker alltid dit där för bäst vård till vår vovve-prins! För att vara en JR är Hugo extremt känslig men så är han mycket liten för sin ålder också.
Som sagt är sambon också sjuk, och även han har tappat jul känslan. Så vi har nog all rätt till det också, hehe.
Nästa år tar vi nya tag!

Av Isabella - 22 december 2013 13:42

Wow vad trött jag är idag! Gick upp tio imorse, duschade och åt....somnade igen efteråt, haha. Jisses!
Är det någon som i vecka 15 ungefär fått kramper i benen om ni legat för länge? Det började egentligen lite tidigare för mig men jag minns inte när exakt. Men det är i alla fall väldigt jobbigt med den känslan hela tiden. Antar att det blir värre.

Igår köpte jag denna tidning och den samt Vi föräldrars gravid tidning är jätte intressant att läsa! Särskilt denna måste jag väl säga. Den har mer läsning, samt mycket tips och råd på sånt som i alla fall jag finner väldigt intressant. Går i tankarna på att prenumerera på Amelias! Har ju lovat mig själv det kring dessa gravid veckor. ;)
Jag fann också recept som jag fann mycket tilltalande och som blir min uppgift att prova efter jul och nyår!

Av Isabella - 21 december 2013 19:39

Vad sägs om den nya headern?! Har också  bytt profil bild hehe. Jätte nöjd faktiskt! Har lagt in bilder också på dom super fina kläderna till bebis, som jag köpte idag.

 

En sommar body som jag kallar det, haha, och ett par vita söta byxor. Stl: 50. Köpt på Åhléns!

Av Isabella - 21 december 2013 17:13

God eftermiddag! Är helt slut! Igår kväll hände en sak som slutade bra ändå! Vi åkte in på sjukhuset, och för att göra en lång historia kort så visade sig att sista delen av moderkakan låg mot livmoderhalsen, vilket kommer att rätta till sig med tiden. Sen hittade dom en lättare infektion som jag ska hålla koll på hos barnmorskan, och fick veta att med Endometrios så känns lite växtvärk som mycket mer då kroppen är känslig. Jag måste vila och ta det lugnt och inte bli upp stressad.
Bebisen mådde jätte bra vid ultraljudet och är inte alls berörd av någonting. Den får sin näring och har vuxit hur bra som helst! Infektionen skulle vara det enda jag är lite nojig över i framtiden. Om det skulle leda till att jag blir dålig längre in i graviditeten, men samtidigt är det viktigaste att bebisen mår bra!
I övrigt har jag jul handlat det sista idag så nu är sambons och lillebrors julklapp klar! :) Jätte skönt! Jag har köpt lite annat också jag tänkte visa sen, så håll utkik! :)
Ikväll blir det tacos och mys framför en bra hyrfilm.

Dagens lunch på Espresso house blev varm kyckling smörgås, varm choklad och julmust, hehe.

Av Isabella - 19 december 2013 19:30

Tänkte göra en liten topp 10 lista på vad som betytt mest för mig detta året! Händelserna kommer inte i ordning. ;)

1. Hugo kom till oss
2. Jag plussade 7 oktober
3. Tog studenten
4. Vi blev sambo på papper, hehe
5. Takida konsert på min födelsedag
6. Jag gick ner över 10 kilo
7. Vi fick se vår bebis två gånger via UL
8. Va på Liseberg med bror och sambo
9. Vi kom igång med försäljning av bostad
10. Vi har bytt bil från sport till familjebil

Av Isabella - 19 december 2013 18:54

Vilken dag jag och lille Hugo har haft! Det har inte varit direkt toppen väder men tack och lov dugga det bara när vi var i stan. Hugo fick testa på att sitta på en uteservering, haha. Sen bara grejen att gå i stan var mycket träning för honom och en bra sådan också. Han gillade det inte alls i början, jag fick till och med bära honom för att han var rädd för alla människorna som gick så tätt och så. Men efter ett tag blev han faktiskt mer trygg och kunde börja gå själv. :)
Det här låter kanske som att vi aldrig tar ut honom haha, men vi bor nämligen i en by utanför Helsingborg, dvs en bra bit ifrån stan. Det är inte mycket väsen därute kan jag ju säga, och mamma bor heller inte centralt. Så det blir en smärre chock att gå i gå gatan mitt i smeten bland julgalna folk och affärer. Det var inte allra första gången idag men sist var han väldigt liten. Så ja! :)
Trevligt hade vi dock kände jag mig såååå dålig i ryggen neråt rumpan när jag kom hem. Haltade hem och fick hjälp av lillebror när jag kom hem för att ta fram mer mat till Hugo och så. Sen slocknade både jag och vovven!
Nu väntar jag på att sambon ska komma hem och äta med mig. :)

Följ mig på Instagram

Instagram

Presentation


Isabella, 22 år och mamma till prinsen William född Juni-14. Lyckligt sambo och förlovad med mannen i mitt liv Markus, som jag träffade för fem år sen. Tillsammans har vi också hunden Hugo och bor i en marklägenhet på 104 kvm. Välkomna till oss!

♥ Vår Bebis ♥

Rutin Ultraljudet 2014-01-13

 

Mitt Arkiv

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

RSS

Blimamma


Ovido - Quiz & Flashcards