Alla inlägg under januari 2014

Av Isabella - 3 januari 2014 17:24

Jahaja då var vi på plats här hemma! Hugo var överlycklig för att alla roliga leksaker från mormor faktiskt följde med! ;) En leksak som han faktiskt inte fått leka med då den legat här hemma när vi varit borta i tre veckor är hans kära tunnel, agility inspirerad som han är, så det var bland det första han anföll! Helt galen var han, haha.
Nu ska jag ta hand om Hugo här hemma i lugn och ro medan sambon åker iväg och helg handlar. Det är TOMT i kylskåpet. :P Men hellre det än äckliga utgångna saker.

Ikväll står det hemmagjord hamburgare på mat schemat och så bara myyyys.

Vår röra i vardagsrummet just nu med massor av kassar vi haft hos mamma... vi vet i alla fall vad vi ska göra i helgen!

"Wiiiiie leksakerna!" Haha galna hund!

Av Isabella - 3 januari 2014 10:39

Då är dagen här då vi ska åka tillbaka hem till Helsingborg! Vi har varit i tre veckor hos mamma nu och det är definitivt dags att åka hem... men kul med lite "semester"! Kommer kännas mycket konstigt men glad att sambon inte börjar jobba direkt, utan att vi hinner landa lite...

Om vår bebis föds i tid och det blir en liten tjej ska hon definitivt ha den här klänningen nedanför, på midsommar som också är min lillebrors 14 årsdag. Men följer jag generna föds barnet antingen på självaste midsommar eller också senare... vill dock inte gå över tiden!
Kommer göra allt för att få ut barnet i tid, haha... (jaja lättare sagt än gjort jag vet...).

En typ halv latina bebis med äkta svensk klänning, haha. Det blir en syn det!

Av Isabella - 2 januari 2014 22:19

Ni gjorde det mycket svårt att välja, haha. Ni alla ska veta att jag gärna vill att ni är med igen för jag hade velat ta fler!
Men två vinnare är det idag! :)

Första vinnaren är:
http://www.kajsanihlen.se/

Fortsätt med det ni gör tjejer! :)

 

 

 

Andra vinnaren är:

http://tvablitre.blogg.se/

Av Isabella - 2 januari 2014 21:33

Jag längtar verkligen tills rutin ultraljudet och hoppas då att vi får veta könet! Att bara spekulera börjar bli väldigt jobbigt, haha. Jag är ju en så nyfiken person!
Men oavsett könet vill jag verkligen ha något Ralph Lauren plagg! Till flicka skulle jag vilja ha något av dessa här nedan. Så söta!

Av Isabella - 2 januari 2014 21:06

Jag hade två bilder från kvällen vi förlovade oss som ingen sett. Två väldigt fina bilder! Här nedan sitter vi och avnjuter en god trerätters middag. Riktigt gott var det också.
Jag föredrar faktiskt rent allmänt att lägga mer pengar på maten och avnjuta en riktigt god middag med en härlig köttbit än att gå till Macdonalds eller en pizzeria och sleva i mig något därifrån.
Ja vi åker också till sådana ställen men sista gångerna jag ätit det har jag bara tyckt det varit för mycket. Att man blir mätt på fel sätt och så.
Nu när Hugo blir lite mer självständig så ska vi utnyttja det mer. :)

Oförglömlig kväll!

Av Isabella - 2 januari 2014 16:42

Vilket helvete det är med socker avvänjning! Man går rundor och är sugen hela tiden och vill när man ser på tv eller liknande äta något sött. Inte bra alls! Men det går bra ändå. Idag har jag inte ätit något socker i form av godis, oboy eller så, utan till frukost blev det honungsvatten eftersom att jag nu som gravid inte dricker varken the eller kaffe. Ja, jag har valt att inte göra det. Första koppen är väl sådär men nu är det faktiskt gott. Jag äter knäckebröd och smörgås som vanligt till frukost dock inte som mellanmål eller så! Sen så klart mindre än jag brukar. Tycker jag klarar mig bra, men absolut är det svin jobbigt. Ska gå på jakt efter lite mer tips för att hantera socker suget. Något man kan ta istället till mellanmål och så! Jag kan ju inte föräta mig på ost! ;)
Hur gör ni? :)

Här har ni en närmre bild på blommorna som Markus köpte till mig inför förlovningsdagen.

Av Isabella - 2 januari 2014 10:33

Då tycker jag att vi kör igång en liten tävling!
Va med och tävla om att bli dagens blogg!
Vinnaren lottas ut ikväll klockan 22.00

Kommentera bara i detta inlägg att du är med!

 

  

Av Isabella - 1 januari 2014 23:06

En sån här ska vi definitivt ha! Perfekt kudde till bebisen så att den kan ligga på sidan. Det känns både tryggt för mig på natten så bebisen kan andas bra och sen är det bra om huvudet får ligga lite annorlunda då och då så den får en fin form. Dom små är ju känsliga.
Det finns att beställa inne på http://www.jollyroom.se

Följ mig på Instagram

Instagram

Presentation


Isabella, 22 år och mamma till prinsen William född Juni-14. Lyckligt sambo och förlovad med mannen i mitt liv Markus, som jag träffade för fem år sen. Tillsammans har vi också hunden Hugo och bor i en marklägenhet på 104 kvm. Välkomna till oss!

♥ Vår Bebis ♥

Rutin Ultraljudet 2014-01-13

 

Mitt Arkiv

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

RSS

Blimamma


Ovido - Quiz & Flashcards