Alla inlägg under januari 2014

Av Isabella - 9 januari 2014 17:24

Okej everybody allihopa... Nu har jag blivit en erfarenhet rikare! Igår provade jag nattstad och tänkte att jag skulle prova ett tag, och skriva här endast då och då för att hålla liv i bloggen då jag inte alls var säker på vad jag ville. Jag är ju en människa som undersöker allting, och bättre nu än sen. Så med denna erfarenhet säger jag, att vad som än händer så är ju faktiskt Bloggplatsen närmast blogghjärtat. ;) Nu har jag dessutom gjort den, enligt min mening, jätte fin! Med lite inspiration vad gäller färgerna.

Den som säger någonting nu, kommer få på moppo. Orkar inte höra "kan du inte bestämma dig eller?" och jag är en hormonbomb, så lek inte med elden idag.   

Nu är jag här och jag stannar här, så fortsättning följer! Massor av updates eftersom att jag älskar med stort Ä att blogga.

Av Isabella - 9 januari 2014 17:05

Igår fick jag äntligen igång beställningen av smyckestillverkningen. Så i nästa vecka beräknas det dyka upp i brevlådan men det är ifrån sex olika ställen så jag håller bara tummarna. Slutet på nästa vecka bör ju allt faktiskt vara framme. Då ska jag börja nästan omedelbart med mitt pyssel. Jag har skapat en blogg sidan om den här bara för att inte ha för mycket på denna. Här kommer jag ju faktiskt att fokusera på graviditeten, vardagen och barnmode. Men den andra bloggen får ni se sen, där det bara kommer handla om smyckestillverkning och lite annat pyssel. Hoppas i alla fall att ni kommer att gilla den också.   Men som sagt, här kommer fortfarande familjelivet att skrivas om! ;)

 

Av Isabella - 8 januari 2014 21:15

Haha, ligger i sängen och har sjukt ont i ryggen efter tuffa timmar vid datorn. Har beställt hem material till min smyckestillverkning och jag hoppas verkligen att allting är framme tills den 15-16 januari. Materialet är beställt på olika ställen så det är bara att hålla tummarna. Ingen billig affär i alla fall! ;)
Sen har jag fixat med den här bloggen så klart och min smyckesblogg som ni får se sen! :)

Bild på min mage när jag jobbade för fullt vid datorn. Den växer hela tiden, kan nästan se det haha.

 

Av Isabella - 8 januari 2014 17:00

Jag har verkligen jätte svårt att förstå att jag verkligen ska bli mamma, och att allting går bra. Att jag redan är i vecka 18 idag och att det bara är fem dagar kvar till Rutin ultraljudet. Otroligt! Det var ingen, jag menar verkligen ingen, som trodde det skulle bli såhär lätt. Vi allihopa var inställda på att jag och min sambo skulle få kämpa länge och slutligen få hjälp. Kanske var det att vi förväntade oss det minst som bebisen faktiskt kom? Vi kanske inte hade den där mentala spärren för vi hade redan ställt in oss på det värsta och stod redo i strid med våra vapen. Typ. Den första tiden var inte alls rolig ska jag erkänna, och det var för att vi väntade hela tiden på att det skulle gå åt skogen... Men det gjorde de inte.  Jätte glada i alla fall!

Hoppas innerligt att få veta könet på Måndag! Men det viktigaste är så klart att få se så allting är toppenbra med vår skatt. Vi har redan gjort tre ultraljud så det här blir vårt fjärde, men nu ska det ju göras fosterdiagnostik och kolla efter eventuella avvikelser. Well well, vi har en mycket positiv inställning i alla fall!

 

Av Isabella - 7 januari 2014 12:12

Hallåj i stugan! Vi har sovit jätte dåligt inatt men det gick tillslut. Det var en plåga för mig att vakna när sambon skulle till jobbet men han verkade väldigt på hugget. Så jag får ta trött smällen ikväll. ;) Jag slog i alla fall upp mina ögon klockan 10 för att gå upp. Åt frukost och nu ligger jag i sängen och laddar inför en promenad. Hehe!

Tänkte tipsa er om Flatbröd för att inte få i sig för mycket kolhydrater. 2 skivor med mycket pålägg räcker gott och väl! Super gott dessutom, mumma. ;)
Här nedan kan ni se mina misshandlade stekta ägg.... ja det var längesen jag stekte ägg... och två skivor Flatbröd med massor av pålägg. Perfekt och lagom frukost!

Av Isabella - 6 januari 2014 19:09

Hej och hå. Tänker inte skriva så himla mycket idag för denna damen är helt slut.

Vi hade super trevligt igår och idag ska vi bara njuta av sista dagen innan sambon börjar att jobba igen. Men snart är det helg, haha. Till och med jag får lite smått ångest att han ska jobba. Men ska vi kunna bo så får det va så, hehe.

Tänkte mest lägga upp bilder som lite inspiration i katergorin; Barnmode!


Varför barnmode? Jo vi blir ju snart själv föräldrar, och sen jag insåg det så har jag varit otroligt intresserad av just Barnmode. Nu kan jag ju köpa till min egna unge, och inte bara till andras, haha. Jag älskar olika typer av märke på barnkläder och kommer själv att experimentera väldigt mycket med barnets kläder. Det intresserar mig helt enkelt mer än modet på mig själv, även fast jag är noga med mina egna kläder också så klart, haha. Men jag tror det är ganska normalt att allt med ungen blir mer intressant än sig själv. ;)

Jag älskar en hel del äkta märkeskläder till barn, men jag kommer ju så klart också handla helt normala kläder på till exempel H&M och Lindex. Ja inne på Kappahl också så länge barnet kan ha Newbie!

Jag är ju inte i grund och botten en märkesnörd och "snobb", jag själv har sällan handlat på till exempel MQ utan mer på H&M och sådana affärer. Men vad gäller mitt barn vill jag ge han/hon det allra bästa! ;)


Sen tycker jag att riktig kvalité håller längre, det har jag definitvt fått lära mig. Jag kommer ALDRIG MER köpa till exempel vinterskor på Deichman, nej fy. Det må vara billigt men när man på en vinter kunde köpt tre-fyra par skor bara för att alla går sönder, så kan jag lika bra köpa ett par rejäla för 700-1000 kr med en gång. Byxor har jag också haft stora problem med, även där skulle jag gärna hitta "the one" och lagt mycket pengar på dom, bara dom håller. Vet inte hur många gånger jag egentligen köpt jeans? Det som hållit bäst är mammakläderna hittills, vilket jag är tacksam för. Hade gråtit annars, haha... Finns inget skönare!

När jag var yngre köpte pappa Lacoste skor till mig. Jag hade dom i 4 år innan jag tyckte dom var för fula. Ja precis, dom var inte ens sönder, och jag hade dom dagligen om jag inte skulle ha finskor.

Barn leker, smutsar ner sig, klättrar överallt. Deras kläder kommer att få stå ut med mycket. Då är det toppen om det kan vara riktig kvalité så dom inte går sönder i första taget.

Jag har till och med börjat fundera på att INTE åka till Gekås vid varje ny årstid. Kommer det verkligen att hålla?! Då kan man lika bra köpa "fritids kläder" på h&m, lindex mfl.


Aja. Tummen upp för riktigt bra kläder!   

   

Av Isabella - 5 januari 2014 12:46

Idag kommer en kass uppdatering folk! Jag är jätte trött i huvudet och ska också på kalas ikväll, så ni får ursäkta. ;)
Men idag körde vi i alla fall på ägg med bacon frukost. Hugo ska lämnas hos min mamma lite senare men innan dess ska jag försöka bli människa. Ta en mini tupplur och sen fixa mig!

Av Isabella - 4 januari 2014 13:11

Vi har definitivt sovit som en prins och prinsessa inatt, tätt ihop. Jag har inte vaknat en enda gång under natten och slog upp mina ögon klockan 10.20 Skönt!
På dagens schema står det faktiskt en promenad med Hugo på stranden. Ska bli jätte skönt! Annars har vi faktiskt ingenting planerat utan dagen får visa vad den har att erbjuda. Imorgon är det ett litet kalas hos pappa, så det blir alldeles lagom att vara utan planer idag. För en gång skull!
Jo jag ska nog beställa grejerna på nätet för att göra egna smycken ifrån grunden. Så kan jag förhoppningsvis vara igång med det snart.

Sambon tände upp vår nya ljuslykta vi fick av hans bror med familj, i julklapp. Riktigt mysigt vid frukost bordet imorse med andra ord.

Följ mig på Instagram

Instagram

Presentation


Isabella, 22 år och mamma till prinsen William född Juni-14. Lyckligt sambo och förlovad med mannen i mitt liv Markus, som jag träffade för fem år sen. Tillsammans har vi också hunden Hugo och bor i en marklägenhet på 104 kvm. Välkomna till oss!

♥ Vår Bebis ♥

Rutin Ultraljudet 2014-01-13

 

Mitt Arkiv

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

RSS

Blimamma


Ovido - Quiz & Flashcards