Direktlänk till inlägg 31 januari 2014

Inlagd. Vad hände...egentligen?

Av Isabella - 31 januari 2014 21:22

Jag har varit inlagd på sjukhuset sen igår... nu vet vi att det beror på virus infektion och hög blodvolym som gav symtomer som oroade oss allihopa. Gravida kvinnor får ökad blodvolym dessa veckor men jag kände väldigt mycket av det. Det allra första dom gjorde var ultraljud på bebisen som mådde toppen!


Sen fick jag göra en speciell röntgen på lungorna som man gör på gravida och barn. Man gjorde alltså inte det med hög radioaktivitet som skulle kunna påverka barnet negativt. Det var mycket lite jag fick i mig. Jag fick också blodförtunnande i förebyggande syfte också något som inte gjorde något. En spruta en gång i låret.
Röntgen gick till såhär: Jag fick ligga med en mask i munnen, sedan täppte dom till näsan med en klämma, då jag bara fick andas genom munnen! Tänk er att klämma för näsan och enbart andas genom ett sugrör.... Sedan ska detta medel fördelas i lungorna och en röntgen görs. Del två är att dom injicerar samma medel fast direkt i blodet så det fördelas där också, och så tar man nya bilder!
Allt tog nästan en timme, lite mindre. Dom sa att det skulle ta en timme för svaren men det gick fortare, och vi fick veta att lungorna hade INGET fel och absolut inga blodproppar! Jag fick åka hem sen eftermiddag idag. Jag dansade i sängen och sjöng att jag skulle hem, haha. Hemskt med sjukhus!
Sambon har "vakat över mig". Han var med från allra första början och har sovit på en stol för att han vet hur rädd jag är för att vara inlagd på sjukhus. Han har hållit mig i handen genom undersökningar och åh vad jag älskar honom! Sånt här borde vara självklart men alla män är inte sådana här mot sina kvinnor har jag märkt. Men Markus är ALLTID delaktig och jag älskar honom för det. :)

Så... Virus infektion med förkylning och ökad blodvolym var problemet. Haha känns lite mesigt men samtidigt SÅ skönt!! Vi är hemma och har vår älskade Hugo här! Vi alla är lyckliga och hela igen. :)

Vad som hänt..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 19 mars 2015 23:01

När William låg i magen var jag väldigt pysslig, men det var bara några dregglisar och sånt som blev gjort. När han sedan var född började jag först med att tillverka napphållare av träpärlor. Giftfria, salivbeständiga av hög kvalite självklart! Snör...

Av Isabella - 19 mars 2015 22:44

Efter att ha kommit hem från sjukhuset imorse och efter några timmars sömn för både mig och busungen (pappan skulle iväg dessvärre så han fick inte ta igen förlorad sömn just då) så traskade vi iväg till stan. Där träffade vi min vännina och hennes d...

Av Isabella - 19 mars 2015 21:40


Minst sagt en händelserik dag! Allt var lugnt igår, jag sydde på beställningar inpå natten och sedan gick jag och la mig. Vaknade kl 04.00 efter ca en timmes sömn, och mådde inte bra. Hela vänsterarmen stack (låg på höger) och var tung. Blir rädd oc...

Av Isabella - 18 mars 2015 23:06

Wow vad längesen jag skrev här! Jag har ärligt talat endast använt instagram. Så vill ni hänga med från början så får ni gärna kika på: bellaochwilliam på instagram. William är 9 månader. Han föddes den 22 Juni-14 på BF+10. Både jag och läkarna t...

Av Isabella - 1 mars 2014 22:04


Som rubriken lyder så väntar vi en son och inte dotter! :) Lyckan är total att äntligen få veta med säkerhet VEM den lille är därinne. Tillväxt gjordes och han väger 815g och är ca 35 cm. Jag är i vecka 26 så det är jätte bra! Allt blev ännu en gång...

Följ mig på Instagram

Instagram

Presentation


Isabella, 22 år och mamma till prinsen William född Juni-14. Lyckligt sambo och förlovad med mannen i mitt liv Markus, som jag träffade för fem år sen. Tillsammans har vi också hunden Hugo och bor i en marklägenhet på 104 kvm. Välkomna till oss!

♥ Vår Bebis ♥

Rutin Ultraljudet 2014-01-13

 

Mitt Arkiv

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

RSS

Blimamma


Ovido - Quiz & Flashcards