Direktlänk till inlägg 21 januari 2014

Förmiddags inlägg

Av Isabella - 21 januari 2014 11:13

God förmiddag. Har inte fått jätte mycket sömn på morgonen och somnade sent inatt så jag är riktigt kinkig idag. Blir så ledsen att man är så nära djurplågeri men inget kan göra. Varför? För att myndigheterna inte tycker det är viktigt nog. Hela morgonen har jag fått ligga och lyssna på hur denna stackars hund håller på. Han blir lämnad 12 timmar om dagen helt själv utan att få komma ut alls, när ägaren väl är hemma går dom inte ut med den heller utan man hör hur dom bara skriker på honom. Äckel!

Så, nu är jag väck av trötthet och Hugo också som även han lider för detta oljud.
Bara två dagar kvar till RUL 2 och tre dagar tills jag är i vecka 21. Åh vad jag älskar livet! Hoppas bara allting är bra med det dom inte såg sist och att bebis allmänt är pigg och välmående. :)

Nu ska jag fixa lite att äta och göra som inte alla fattat att man ska göra... ta hand om min hund!!

Något av dessa kläder ska beställas när vi vet könet.

Och någon av dessa också!

 
 
Ingen bild

!!

21 januari 2014 15:16

Hej! Du har kanske redan gjort en anmälan angående hunden?
Men eftersom hunden lider tycker jag att du ska anmäla igen, tills något händer.

Vet inte vilket län du bor i.. Men du fattar nog poängen :)

http://www.lansstyrelsen.se/norrbotten/Sv/djur-och-natur/djurskydd/vanvard-av-djur/Pages/default.aspx

Isabella

21 januari 2014 20:44

Hej! Tyvärr har vi gjort anmälan o sökt oss till olika ställen o till o med ringt akut till polisen när vi uppfattat det som att hunden blev slagen. Men eftersom att det berörde hunden o inte familjebråk så åkte dom inte ut. :/

 
Ingen bild

F

22 januari 2014 15:30

http://www.djurensratt.se/vara-fragor/juridik/hur-anmaler-man-brott-mot-djur

stå på er! både du och sambon. prata med grannarna också! hunden har ingen egen talan

Isabella

22 januari 2014 15:40

Vi är flera som har agerat nu och idag fick vi äntligen vår röst hörd. :)

 
Ingen bild

Sara

23 januari 2014 16:58

Alltså du skriver hela tiden om kön och hur de ska klä sig efter vad de har mellan benen, varför inte köpa neutrala kläder ? Nyfödda ska ju främst klä sig bekvämt. Kommer ni låta ert barn växa upp utan tro på jämställdhet?

Isabella

23 januari 2014 18:43

Hahahaha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 19 mars 2015 23:01

När William låg i magen var jag väldigt pysslig, men det var bara några dregglisar och sånt som blev gjort. När han sedan var född började jag först med att tillverka napphållare av träpärlor. Giftfria, salivbeständiga av hög kvalite självklart! Snör...

Av Isabella - 19 mars 2015 22:44

Efter att ha kommit hem från sjukhuset imorse och efter några timmars sömn för både mig och busungen (pappan skulle iväg dessvärre så han fick inte ta igen förlorad sömn just då) så traskade vi iväg till stan. Där träffade vi min vännina och hennes d...

Av Isabella - 19 mars 2015 21:40


Minst sagt en händelserik dag! Allt var lugnt igår, jag sydde på beställningar inpå natten och sedan gick jag och la mig. Vaknade kl 04.00 efter ca en timmes sömn, och mådde inte bra. Hela vänsterarmen stack (låg på höger) och var tung. Blir rädd oc...

Av Isabella - 18 mars 2015 23:06

Wow vad längesen jag skrev här! Jag har ärligt talat endast använt instagram. Så vill ni hänga med från början så får ni gärna kika på: bellaochwilliam på instagram. William är 9 månader. Han föddes den 22 Juni-14 på BF+10. Både jag och läkarna t...

Av Isabella - 1 mars 2014 22:04


Som rubriken lyder så väntar vi en son och inte dotter! :) Lyckan är total att äntligen få veta med säkerhet VEM den lille är därinne. Tillväxt gjordes och han väger 815g och är ca 35 cm. Jag är i vecka 26 så det är jätte bra! Allt blev ännu en gång...

Följ mig på Instagram

Instagram

Presentation


Isabella, 22 år och mamma till prinsen William född Juni-14. Lyckligt sambo och förlovad med mannen i mitt liv Markus, som jag träffade för fem år sen. Tillsammans har vi också hunden Hugo och bor i en marklägenhet på 104 kvm. Välkomna till oss!

♥ Vår Bebis ♥

Rutin Ultraljudet 2014-01-13

 

Mitt Arkiv

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

RSS

Blimamma


Ovido - Quiz & Flashcards