Direktlänk till inlägg 29 november 2013

"Jag vill bara ha flickor! Inga pojkar!"

Av Isabella - 29 november 2013 21:30

Jag brukar vara inne och snoka på familjeliv och lyssnar även mycket på folk som jag känner.
Hur kan man med att favorisera ett visst kön? Det finns så många föräldrar som gnäller över att dom har en dotter och nu ska få en son, ja eller tvärtom! Jag känner en som verkligen absolut inte ville ha flickor men fick två stycken ändå, och hon ger dom varken närhet eller kärlek. Vad är det liksom? För mig spelar det helt ärligt talat ingen roll! Får jag fem pojkar och aldrig en flicka kommer jag inte böla för det. Jag har nog heller aldrig haft den bilden att få en flicka för att hon ska vara en mini-me. Det kan pojken också va. Vissa vill absolut inte ha pojkar för dom är jobbiga och vissa säger samma sak om flickor. ALLA individer har sina brister och det spelar ingen roll om det är en pojke eller flicka. Det har att göra med personligheten och uppfostran, inte om den har snopp eller ej. Sen är det sjukt vad många kvinnor är besatta i flickor! En dotter att identifiera sig själv med.... Tråkigt att det måste va ett visst kön på bebisen för att kunna göra det.
Jag kan säga så mycket som såhär att jag är flickan i familjen men betedde mig som en pojke. När jag var 3 år var det kört för min mamma att klä upp mig med söta klänningar, vilken besvikelse va? Nej. Hon köpte kläder jag ville ha istället och grät aldrig över det.

Det viktigaste är inte om det är en flicka eller pojke. Det viktigaste är att du fått livets största gåva - ett barn, och att barnet är friskt!

Alla har rätt till önskemål och man får faktiskt hoppas på ett visst kön. Men det ska inte gå till den grad att du inte kan glädjas om det blir motsatsen!
Jag personligen tror inte jag har ett specifikt önskemål om könet? Har jag det? Jag vet inte. Jag vet bara att jag är bombsäker på att det blir en pojke! Men det är min magkänsla. Det enda som vore pinsamt är om det visa sig att jag varit så säker fast jag hade fel, haha. Men jag kommer att bli lika glad för en flicka som för en pojke, om än chockad och jag kommer behöva ändra familje bilden, haha. För just nu är känslan så stark så jag ser helt enkelt bara en pojke. Men det kunde lika väl varit en flicka jag trodde mest på att jag bar. Det kvittar! Är barnet friskt så är jag glad!
Ska man tro på spådom får jag två pojkar och en flicka tillsist. Det hade varit sjukt klockrent för vilken tur flickan fått med två storebröder! ;)
Men blir det tre pojkar eller tre flickor.... Ja det är mina små guldkorn ändå! :)

 
 
Ingen bild

Sandra

29 november 2013 21:37

Jag älskar verkligen dina åsikter! Så klok tjej är du och du kommer bli en toppen mamma!:):)

Isabella

29 november 2013 21:38

Åh tack! :)

 
Ingen bild

Mia

5 december 2013 12:41

Kloka ord. Kommer ni att kolla upp könet på ultraljud om det går att se? Även om det inte spelar någon roll vad det blir så är man väll ändå lite nyfiken ;)

Isabella

5 december 2013 14:16

Ja självklart :) Har redan pratat med BM o vl skulle säga till sjukhuset. :) Jag vill gärna veta könet eftersom att jag är så säker på att det blir en pojke, hehe.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 19 mars 2015 23:01

När William låg i magen var jag väldigt pysslig, men det var bara några dregglisar och sånt som blev gjort. När han sedan var född började jag först med att tillverka napphållare av träpärlor. Giftfria, salivbeständiga av hög kvalite självklart! Snör...

Av Isabella - 19 mars 2015 22:44

Efter att ha kommit hem från sjukhuset imorse och efter några timmars sömn för både mig och busungen (pappan skulle iväg dessvärre så han fick inte ta igen förlorad sömn just då) så traskade vi iväg till stan. Där träffade vi min vännina och hennes d...

Av Isabella - 19 mars 2015 21:40


Minst sagt en händelserik dag! Allt var lugnt igår, jag sydde på beställningar inpå natten och sedan gick jag och la mig. Vaknade kl 04.00 efter ca en timmes sömn, och mådde inte bra. Hela vänsterarmen stack (låg på höger) och var tung. Blir rädd oc...

Av Isabella - 18 mars 2015 23:06

Wow vad längesen jag skrev här! Jag har ärligt talat endast använt instagram. Så vill ni hänga med från början så får ni gärna kika på: bellaochwilliam på instagram. William är 9 månader. Han föddes den 22 Juni-14 på BF+10. Både jag och läkarna t...

Av Isabella - 1 mars 2014 22:04


Som rubriken lyder så väntar vi en son och inte dotter! :) Lyckan är total att äntligen få veta med säkerhet VEM den lille är därinne. Tillväxt gjordes och han väger 815g och är ca 35 cm. Jag är i vecka 26 så det är jätte bra! Allt blev ännu en gång...

Följ mig på Instagram

Instagram

Presentation


Isabella, 22 år och mamma till prinsen William född Juni-14. Lyckligt sambo och förlovad med mannen i mitt liv Markus, som jag träffade för fem år sen. Tillsammans har vi också hunden Hugo och bor i en marklägenhet på 104 kvm. Välkomna till oss!

♥ Vår Bebis ♥

Rutin Ultraljudet 2014-01-13

 

Mitt Arkiv

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

RSS

Blimamma


Ovido - Quiz & Flashcards