Direktlänk till inlägg 27 november 2013

Vecka 12 - Den magiska veckan

Av Isabella - 27 november 2013 07:20

Den magiska graviditets veckan är kommen! När denne är slut så går jag in i mer säkerhet i graviditeten och två dagar efter det (alltså på fredag i nästa vecka) så är det äntligen dags för ultraljudet! Idag välkomnar vi vecka 12! Moderkakan har nu tagit över helt, barnet kan både le, suga på tummen och svälja fostervatten. Kvinnor kan ha gått upp allt från 1-5 kg men jag är inte en av dom.... tack och lov för att jag inte gått upp fem kg redan, haha.
Barnet rör sig mer nu också så jag har höga förväntningar på vår lille Skrutt på ultraljudet, haha. Han kan inte ge oss ett uppträdande i vecka 9 och sen vara lugn och sova i vecka 13! ;)

Är jätte glad för att ha kommit såhär långt. 202 dagar kvar, så snart är jag nere på 199 dagar. Det känns som en gåva från ovan (så seriöst det lät...) att få välkomna vecka 12. Det sägs att det är lika säkert som att gå in i vecka 13 när man sett hjärtat slå i vecka 9, visst är inte oron borta för det men det känns ju en aning bättre i alla fall. Hade jag varit helt lugn hade vi inte behövt detta ultraljudet, hehe. Men åh vad jag längtar till mötet med vår bebis och att kunna PRATA om graviditeten ÖPPET! Att prata koder och va lite finurlig är bara jobbigt nu.

Det "bästa" med att ha Endometrios är att folk vet att jag kan ha symtomer som en gravid kvinna utan att faktiskt vara det. Men nu har faktiskt folk börjat höja ögonbrynen och ställa frågor, jag håller dom dock på sträck bänken i en vecka till, hähä! Men det ska bli jättekul att vara som alla andra liksom och kunna prata högt om graviditeten och glädjas öppet. Man vill ju skryta och det är normalt, så. ;)

Haopy girl är i den magiska veckan! Nu ska vi se om jag kan somna om!

 
 
Kattis

Kattis

27 november 2013 13:53

Hej! Nemen va roligt! :)
Jag är i vecka 11 (10+1 idag) så vi är ju tydligen ganska jämnt gångna oxå :)

http://finduslillaarta.bloggplatsen.se

 
Kattis

Kattis

27 november 2013 17:10

Ja men ellerhur, skulle ju va kul :)
När är du beräknad? :)

http://finduslillaarta.bloggplatsen.se

 
Kattis

Kattis

27 november 2013 23:57

Nemen va kul, 24 juni :)

http://finduslillaarta.bloggplatsen.se

 
Catrin- Två bli tre

Catrin- Två bli tre

29 november 2013 01:18

Va roligt att du har kommit så långt nu! De e en stor milstolpe i graviditeten! Kommer ihåg den lättande känslan när vi gjorde UL i vecka 12 och allt såg bra ut, helt underbart.

http://tvablitre.blogg.se

Isabella

29 november 2013 10:28

Ja men eller hur! :) Jag kommer nog falla ihop av lättnad efter ultraljudet om en vecka haha. Känns skit bra att komma såhär långt! :)
Att man redan sett hjärtat slå en gång innan gör också att man då e ännu tryggare :)

 
Kattis

Kattis

29 november 2013 15:38

Haha ja men ellerhur :P
Skulle ju vara riktigt kul om dom lyckades tajma samma dag :P

http://finduslillaarta.bloggplatsen.se

 
kattis

kattis

29 november 2013 22:27

Uppsala, själv då? :)
Mamma gick över tiden med mig o lillasyster så det är nog inte omöjligt att jag oxå gör det, men det skulle ju vara kul om det blev så :)

http://findualillaarta.bloggplatsen.se

 
Kattis

Kattis

4 december 2013 00:46

Oj, där ser man. Haha va "världen" blir "liten" me bloggar ändå :P

Haha mja så länge min inte kommer den 11/6 då min lillasyster fyller så får h*n komma närsom, så de visar sig väl vem som får när :)

http://finduslillaarta.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 19 mars 2015 23:01

När William låg i magen var jag väldigt pysslig, men det var bara några dregglisar och sånt som blev gjort. När han sedan var född började jag först med att tillverka napphållare av träpärlor. Giftfria, salivbeständiga av hög kvalite självklart! Snör...

Av Isabella - 19 mars 2015 22:44

Efter att ha kommit hem från sjukhuset imorse och efter några timmars sömn för både mig och busungen (pappan skulle iväg dessvärre så han fick inte ta igen förlorad sömn just då) så traskade vi iväg till stan. Där träffade vi min vännina och hennes d...

Av Isabella - 19 mars 2015 21:40


Minst sagt en händelserik dag! Allt var lugnt igår, jag sydde på beställningar inpå natten och sedan gick jag och la mig. Vaknade kl 04.00 efter ca en timmes sömn, och mådde inte bra. Hela vänsterarmen stack (låg på höger) och var tung. Blir rädd oc...

Av Isabella - 18 mars 2015 23:06

Wow vad längesen jag skrev här! Jag har ärligt talat endast använt instagram. Så vill ni hänga med från början så får ni gärna kika på: bellaochwilliam på instagram. William är 9 månader. Han föddes den 22 Juni-14 på BF+10. Både jag och läkarna t...

Av Isabella - 1 mars 2014 22:04


Som rubriken lyder så väntar vi en son och inte dotter! :) Lyckan är total att äntligen få veta med säkerhet VEM den lille är därinne. Tillväxt gjordes och han väger 815g och är ca 35 cm. Jag är i vecka 26 så det är jätte bra! Allt blev ännu en gång...

Följ mig på Instagram

Instagram

Presentation


Isabella, 22 år och mamma till prinsen William född Juni-14. Lyckligt sambo och förlovad med mannen i mitt liv Markus, som jag träffade för fem år sen. Tillsammans har vi också hunden Hugo och bor i en marklägenhet på 104 kvm. Välkomna till oss!

♥ Vår Bebis ♥

Rutin Ultraljudet 2014-01-13

 

Mitt Arkiv

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

RSS

Blimamma


Ovido - Quiz & Flashcards