Direktlänk till inlägg 26 november 2013

Viktnedgång trots graviditet och onyttigheter

Av Isabella - 26 november 2013 21:50

Kan någon berätta för mig hur detta är möjligt? Jag äter inte något speciellt för att hålla vikten. Äter när jag är hungrig och är inte rädd för pasta, potatis osv. Förra veckan trodde jag dock jag gått över gränsen! Jag åt både lussebullar, drack julmust, åt två portioner till middagen och frossade i glass och frukt cocktail. Det enda nyttiga är mitt sug efter clementiner. Jag har gått över gränsen dessa 12 veckorna fast jag egentligen borde va jävligt försiktig, men vågen idag -1kg! Har alltså inte gått upp något, haha. Jätte skönt och jag förstår att ju längre in i graviditeten jag kommer och ju större bebis blir måste jag vara försiktig, för plötsligt händer det sägs det ju. Men jag är lättad att jag får en andra chans! Vill dock inte gå ner för en gångs skull, men gärna stanna där jag är ett tag till. Min tanke är att bara gå upp det bebis behöver, så jag nästan automatiskt går ner det jag behöver efter förlossningen. Det brukar ju vara det där extra som är svårt att få bort. Att magen blir slapp och så struntar jag i. Det tränar jag bort när jag slutat amma. :)

Känns skönt med en lugn inställning till min kropp efter förlossningen, hittills. Men det är nog bara för jag vet att jag kommer träna järnet igen och sen kommer där en dag när vi fått alla våra ungar och jag kommer fixa brösten på operations bordet. Så jag är inte orolig. :P

MEN.... Skärpning Isabella! Inget mer läsk mitt i veckan! Inga fler risker att plötsligt en dag skena iväg. Det går bra nu men sen säger det bara tjoff.

 
 
Ingen bild

Madeleine

27 november 2013 10:56

Jag är idag i v 15 (14+0) och har sedan jag blev gravid typ gått ner 2 kg, så jag känner igen det där, men det är tydligen inte ovanligt, har några vänner som är gravida dem också och de började inte gå upp i vikt förrän efter v.20 Det jag tycker är lite roligt utifrån min egna kost är att jag innan jag fick reda på att jag var gravid åt enligt lchf, och hade stått still rätt länge, och när jag pga av illamåendet och vidare inte kunde hålla mig till fet kost så har jag tillåtit mig att äta allt man inte ska äta enligt lchf, och då går ner 2 kg. Lite ironisk? Men så länge du känner att du äter ordentligt under dagen och inte vräker i dig socker (jag försöker som du, inget under veckorna, men unna under helgen) så tror jag inte det är farligt att du inte går upp i vikt ännu =) Det kommer sen ändå ;) Grattis till v 12 förresten!

Isabella

27 november 2013 11:13

Haha låter som mig! Jag åt också lchf innan men det gåååår inte nu pga fet maten. Och jag går ner. :P
Nya metoden: Bli gravid :P

Tack! :)

 
Catrin- Två bli tre

Catrin- Två bli tre

29 november 2013 01:22

Jag gick också ner i början, sen stannade jag där väldigt länge faktiskt. Det tar på kroppen att tillverka en liten en ;)

Din barnmorska kommer garanterat att säga till OM hon tycker du går upp för lite, jag ser det som en positiv sak att jag "bara" gått upp lite mindre än 6 kg nu när jag e i vecka 33. Njut av det, bebisen tar vad den behöver!

http://tvablitre.blogg.se

Isabella

29 november 2013 10:29

Ja det är bra :) Känns skönt att man går på mvc så man faktiskt har koll utan att behöva analysera allting själv hehe

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 19 mars 2015 23:01

När William låg i magen var jag väldigt pysslig, men det var bara några dregglisar och sånt som blev gjort. När han sedan var född började jag först med att tillverka napphållare av träpärlor. Giftfria, salivbeständiga av hög kvalite självklart! Snör...

Av Isabella - 19 mars 2015 22:44

Efter att ha kommit hem från sjukhuset imorse och efter några timmars sömn för både mig och busungen (pappan skulle iväg dessvärre så han fick inte ta igen förlorad sömn just då) så traskade vi iväg till stan. Där träffade vi min vännina och hennes d...

Av Isabella - 19 mars 2015 21:40


Minst sagt en händelserik dag! Allt var lugnt igår, jag sydde på beställningar inpå natten och sedan gick jag och la mig. Vaknade kl 04.00 efter ca en timmes sömn, och mådde inte bra. Hela vänsterarmen stack (låg på höger) och var tung. Blir rädd oc...

Av Isabella - 18 mars 2015 23:06

Wow vad längesen jag skrev här! Jag har ärligt talat endast använt instagram. Så vill ni hänga med från början så får ni gärna kika på: bellaochwilliam på instagram. William är 9 månader. Han föddes den 22 Juni-14 på BF+10. Både jag och läkarna t...

Av Isabella - 1 mars 2014 22:04


Som rubriken lyder så väntar vi en son och inte dotter! :) Lyckan är total att äntligen få veta med säkerhet VEM den lille är därinne. Tillväxt gjordes och han väger 815g och är ca 35 cm. Jag är i vecka 26 så det är jätte bra! Allt blev ännu en gång...

Följ mig på Instagram

Instagram

Presentation


Isabella, 22 år och mamma till prinsen William född Juni-14. Lyckligt sambo och förlovad med mannen i mitt liv Markus, som jag träffade för fem år sen. Tillsammans har vi också hunden Hugo och bor i en marklägenhet på 104 kvm. Välkomna till oss!

♥ Vår Bebis ♥

Rutin Ultraljudet 2014-01-13

 

Mitt Arkiv

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

RSS

Blimamma


Ovido - Quiz & Flashcards