Direktlänk till inlägg 25 november 2013

William och systemkamera

Av Isabella - 25 november 2013 22:10

Jag älskar att prata om och kolla på olika alternativ på namn. Jag tycker om att leka med tanken och så vidare. Vad gäller pojknamn:
Innan var jag helt säker på Alfons och trodde sambon stod på samma sida, men han lutade sig mer åt Alfred och där gick det inte alls att övertala mig, haha! Vägrar det namnet helt och hållet, men samtidigt vill jag så klart inte köra över sambon och ta ett namn han själv inte känner är rätt. Vi båda ska kunna leva med det, vi är två om detta barn. Så jag sa att vi kanske ska strunta i både Alfred och Alfons, svälja vår envishet och ta ett namn vi båda två faktiskt tycker om. Så jag började rabbla upp namn från topplistan 2012-2013. Vi vill ha vanligt namn, då vi tycker det är så himla onödigt att "skada" barnen med något hitte på namn, haha. Varför göra det så svårt? Tänker vi. Så namnet vi båda sa jo men jaaaaaa till pojke var William! Det är ett jätte fint namn och vi båda vill ha det. Så om det nu verkligen blir en pojke och vi tycker han ser ut som en William när han föds, så kommer han få heta det. Men även fast vi kommer ta reda på könet under graviditeten och det skulle bli en pojke så kommer vi inte kalla honom det förens han är född och vi verkligen fortfarande tycker han ser ut som det.

Flicka: Ellen, Tuva, Alva. Ärligt talat kommer jag nog låta sambon välja fritt mellan dessa namn då jag själv tycker alla är lika fina. :)

Imorgon är det dags för inskrivning hos barnmorskan samt glukos belastning! Sambon är ledig från jobbet och ska vara med. Sen köper vi förmodligen imorgon min SYSTEMKAMERA! :D

 
 
Sannas Naglar

Sannas Naglar

25 november 2013 23:22

Haha, jag älskar Alfred! ;) Men William är också superfint :)

http://www.sannasnaglar.blogspot.se

Isabella

26 november 2013 08:12

Haha se där ja :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 19 mars 2015 23:01

När William låg i magen var jag väldigt pysslig, men det var bara några dregglisar och sånt som blev gjort. När han sedan var född började jag först med att tillverka napphållare av träpärlor. Giftfria, salivbeständiga av hög kvalite självklart! Snör...

Av Isabella - 19 mars 2015 22:44

Efter att ha kommit hem från sjukhuset imorse och efter några timmars sömn för både mig och busungen (pappan skulle iväg dessvärre så han fick inte ta igen förlorad sömn just då) så traskade vi iväg till stan. Där träffade vi min vännina och hennes d...

Av Isabella - 19 mars 2015 21:40


Minst sagt en händelserik dag! Allt var lugnt igår, jag sydde på beställningar inpå natten och sedan gick jag och la mig. Vaknade kl 04.00 efter ca en timmes sömn, och mådde inte bra. Hela vänsterarmen stack (låg på höger) och var tung. Blir rädd oc...

Av Isabella - 18 mars 2015 23:06

Wow vad längesen jag skrev här! Jag har ärligt talat endast använt instagram. Så vill ni hänga med från början så får ni gärna kika på: bellaochwilliam på instagram. William är 9 månader. Han föddes den 22 Juni-14 på BF+10. Både jag och läkarna t...

Av Isabella - 1 mars 2014 22:04


Som rubriken lyder så väntar vi en son och inte dotter! :) Lyckan är total att äntligen få veta med säkerhet VEM den lille är därinne. Tillväxt gjordes och han väger 815g och är ca 35 cm. Jag är i vecka 26 så det är jätte bra! Allt blev ännu en gång...

Följ mig på Instagram

Instagram

Presentation


Isabella, 22 år och mamma till prinsen William född Juni-14. Lyckligt sambo och förlovad med mannen i mitt liv Markus, som jag träffade för fem år sen. Tillsammans har vi också hunden Hugo och bor i en marklägenhet på 104 kvm. Välkomna till oss!

♥ Vår Bebis ♥

Rutin Ultraljudet 2014-01-13

 

Mitt Arkiv

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

RSS

Blimamma


Ovido - Quiz & Flashcards