Direktlänk till inlägg 27 oktober 2013

Säker på könet samt illamående vid...

Av Isabella - 27 oktober 2013 19:06

God kväll! Oj vad jag mår dåligt periodvis! ! Jag har tyvärr enorm trötthet och lagom inför vecka 7 så bröt illamåendet ut helt och hållet. Jag kräker inte men ibland funderar jag på att bara tillåta mig göra det för jag mår så äckligt illa. Att inte äta på tre timmar funkar inte alls.... Blodsockret sjunker direkt och jag blir illamående och svimfärdig samt ännu tröttare än vanligt....och vanligt är mycket.
Idag fick vi skynda till Sibylla så jag fick i mig mat snabbt för då hade jag varit utan mat i fem timmar och blev på riktigt sjuk av det! Nu när det gått fyra timmar sen den måltiden är jag återigen illamående. Att äta ett kex eller så funkar inte utan jag behöver något ordentligt för att få en effekt. Sambon tryckte i mig kex, godis bitar, saft osv innan Sibylla bara för att jag skulle klara bilresan på fem minuter dit och det funkade knappt.

Såhär känns det: Som om maten jag äter förbränns på mycket kortare tid än innan. När jag då äter kex eller karameller för att få upp blodsockret är det lika illa som när man försökt äta godis till frukost! Ni vet när man är hungrig och känner att man vill ha ordentliga smörgåsar eller så till frukost men istället äter godis. Magen säger ifrån direkt att det här ville jag ju inte ha! Ja det hände ju en och annan gång som liten. ;)
Samma när man valt läsk till middagen och jag gått för länge utan mat.... Jag är ju sån som gillar att ta en smutt från drickan innan jag börjar äta.... känslan att göra det när man inte ätit på 4-5 timmar för mig!! Som att dricka cola på morgonen på helt tom mage!! Känns verkligen som att magsäcken verkligen TÖMS!! som om den är helt tom och jag svälter flera gånger om dagen haha.

Så nu veckohandlar sambon och han köper massor av grejor jag bara kan stoppa i munnen direkt när jag är hungrig. Innan åt jag frukost, lunch och middag på hela dagen för jag behövde aldrig mer än så. Men nu känns det som att det enda jag gör är att äta! Kommer säkerligen ha något i handen hela tiden imorgon haha, men det positiva är ju ändå att nu köper vi nyttig mat. Mörkt bröd, ost och så vidare. Känns konstigt att behöva äta när man mår illa men ja min kropp förbränner hundra gånger mer nu. :P

Babbel babbel om mat och illamående haha. Men det lönar ju sig i längden när vår SON kommer! Hahaha ja jag är helt bombsäker på att jag bär på en pojke. Min magkänsla säger att vi får en pojke och nu kom sambon på mig om att jag pratar om Pyret som en "han". När han blir äldre, när han kommer ut och så vidare. Samtidigt är mamma helt bombsäker på att det blir en flicka..... Vi får se vem som har rätt!! ;)

 
 
Ingen bild

Sandra

27 oktober 2013 19:32

Hoppas verkligen det blir bättre snart:)

 
Ingen bild

Anna

27 oktober 2013 19:33

Ska bli spännande att se vad könet blir sen :-)

 
Ingen bild

Madeleine

28 oktober 2013 08:11

Jag mådde som mest illa v.7-9, nådde nog kulmen under v.9, sen har det lugnat ner sig, går in i v.11 på onsdag, mår fortfarande illa men inte som om man behöver spy konstant. Hungrig är jag dock fortfarande hela tiden, har det som du, måste äta typ varannan till senaste 3 timmar mellan måltiderna. Hoppas det snart lägger sig för dig, bara några veckor kvar ;)

Isabella

28 oktober 2013 11:35

Tack för att du delade med dig av din erfarenhet! :)
Hoppas innerligt att det försvinner. Känner en som spydde konstant i 9 månader! Hua!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 19 mars 2015 23:01

När William låg i magen var jag väldigt pysslig, men det var bara några dregglisar och sånt som blev gjort. När han sedan var född började jag först med att tillverka napphållare av träpärlor. Giftfria, salivbeständiga av hög kvalite självklart! Snör...

Av Isabella - 19 mars 2015 22:44

Efter att ha kommit hem från sjukhuset imorse och efter några timmars sömn för både mig och busungen (pappan skulle iväg dessvärre så han fick inte ta igen förlorad sömn just då) så traskade vi iväg till stan. Där träffade vi min vännina och hennes d...

Av Isabella - 19 mars 2015 21:40


Minst sagt en händelserik dag! Allt var lugnt igår, jag sydde på beställningar inpå natten och sedan gick jag och la mig. Vaknade kl 04.00 efter ca en timmes sömn, och mådde inte bra. Hela vänsterarmen stack (låg på höger) och var tung. Blir rädd oc...

Av Isabella - 18 mars 2015 23:06

Wow vad längesen jag skrev här! Jag har ärligt talat endast använt instagram. Så vill ni hänga med från början så får ni gärna kika på: bellaochwilliam på instagram. William är 9 månader. Han föddes den 22 Juni-14 på BF+10. Både jag och läkarna t...

Av Isabella - 1 mars 2014 22:04


Som rubriken lyder så väntar vi en son och inte dotter! :) Lyckan är total att äntligen få veta med säkerhet VEM den lille är därinne. Tillväxt gjordes och han väger 815g och är ca 35 cm. Jag är i vecka 26 så det är jätte bra! Allt blev ännu en gång...

Följ mig på Instagram

Instagram

Presentation


Isabella, 22 år och mamma till prinsen William född Juni-14. Lyckligt sambo och förlovad med mannen i mitt liv Markus, som jag träffade för fem år sen. Tillsammans har vi också hunden Hugo och bor i en marklägenhet på 104 kvm. Välkomna till oss!

♥ Vår Bebis ♥

Rutin Ultraljudet 2014-01-13

 

Mitt Arkiv

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

RSS

Blimamma


Ovido - Quiz & Flashcards